Ero sivun ”Armory” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
p (mallineet)
p (päivitystä)
Rivi 1: Rivi 1:
{{Ohjelma
{{Ohjelma
| nimi=Armory
| nimi           = Armory
| kuva=
| logo          = [[Tiedosto:Armory3D.jpg|250px]]
| kuvateksti=
| kuva           =
| kuvateksti     =
| tekijä        =
| kehittäjä      =
| moottori      =
| ensijulkaisu  =
| vakaaversio    =
| vakaapvm      =
| kehitysversio  =
| kehityspvm    =
| ohjelmoitu    =
| käyttöliittymä=[[GTK]]
| lisenssi=[[zlib-lisenssi]] / [[libpng-lisenssi]]
| lisenssi=[[zlib-lisenssi]] / [[libpng-lisenssi]]
| käyttöliittymä=[[GTK]]
| kotisivu=[http://armory3d.org/ armory3d.org]
| kotisivu=[http://armory3d.org/ armory3d.org]
| lähdekoodi=[https://github.com/armory3d/armory github.com/armory3d/armory]
| lähdekoodi=[https://github.com/armory3d/armory github.com/armory3d/armory]
}}
}}


'''Armory''' on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori [[Blender]]ille.
'''Armory3D''' on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori, joka keskittyy siirrettävyyteen, minimaaliseen jalanjälkeen ja suorituskykyyn. Renderöijä on täysin skriptoitavissa ja viivästetyt ja eteenpäin suuntautuvat polut ovat valmiina tuettuja. Armory tarjoaa täyden [[Blender]]-integraatiolisäosan, joka tekee siitä täydellisen pelinkehitystyökalun.
 
Armory-moottorilla toimiva ArmorPaint on itsenäinen ohjelmisto, joka on suunniteltu fyysiseen pintakuviomaalaukseen. Vedä ja pudota 3D-mallisi ja aloita maalaus. Saat välitöntä visuaalista palautetta kuvaportissa maalaessasi.
 
ArmorLab on erillinen ohjelmisto, joka on suunniteltu tekoälyllä toimivaan tekstuurien luomiseen. Luo PBR-materiaaleja vetämällä ja pudottamalla valokuvasi.


==Asenna==
==Asenna==

Versio 13. maaliskuuta 2022 kello 14.52

Armory

Käyttöliittymä GTK
Lisenssi zlib-lisenssi / libpng-lisenssi
Kotisivu armory3d.org
Lähdekoodi github.com/armory3d/armory

Armory3D on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori, joka keskittyy siirrettävyyteen, minimaaliseen jalanjälkeen ja suorituskykyyn. Renderöijä on täysin skriptoitavissa ja viivästetyt ja eteenpäin suuntautuvat polut ovat valmiina tuettuja. Armory tarjoaa täyden Blender-integraatiolisäosan, joka tekee siitä täydellisen pelinkehitystyökalun.

Armory-moottorilla toimiva ArmorPaint on itsenäinen ohjelmisto, joka on suunniteltu fyysiseen pintakuviomaalaukseen. Vedä ja pudota 3D-mallisi ja aloita maalaus. Saat välitöntä visuaalista palautetta kuvaportissa maalaessasi.

ArmorLab on erillinen ohjelmisto, joka on suunniteltu tekoälyllä toimivaan tekstuurien luomiseen. Luo PBR-materiaaleja vetämällä ja pudottamalla valokuvasi.

Asenna

Ohjelman lähdekoodivarastosta löydät zip muotoisen asennuspaketin, jonka asennat Blenderin User preferences -> Addons välilehdelle Install for file-painikkeella.

Katso myös

v  k  m
Blender laajennokset
 Laajennokset  Armory | ArmorPaint | ManuelbastioniLAB
v  k  m
Peliohjelmointiin liittyvät artikkelit
 Yleiset  Peliohjelmointi Linuxilla | Musiikki ja äänet | Kuvankäsittely | Mallinnus | Lokalisointi
 2D 
 Pelimoottorit  Solar2D | Defold | Fife | LÖVE
  -Karttamuokkaimet  Tiled | OGMO Editor
 3D 
 Avoimet  Banshee 3D | Castle Game Engine | DarkPlaces | Defold | Godot Engine | Grit engine | Irrlicht Engine | id Tech (Quake) | ioquake3 | jMonkeyEngine | Lightfeather 3D | The Mirror | OGRE | O3DE | Panda3D | Range Engine | Serious | UPBGE | QFusion
 Suljetut  Axis Game Factory | CryEngine | Source | Unity3D | Unreal Engine
 Keskeytyneet  Crystal Space
  kuvankäsittely tekstuurikartoitus mallinnus 
 Kuvankäsittely  Gimp
  -Pikseligrafiikka  Aseprite | Pixelator
 Mallinnus  Blender | UPBGE | Bforartists | MakeHuman | Neobarok | ngPlant | ArbaroDust3D
  -Tekstuurikartoitus  AwesomeBump | Material Maker | Ptex
  -Tekstuurien luonti  ArmorLab
  -Pintakuviomaalaus  ArmorPaint
 Maastogeneraattorit  TerraForge3D
 Ohjelmointikielet 
  -Käännettävät  C | C++
  -Tulkattavat  Java | Python | Lua
  Ohjelmointimoduulit  pygame
  -Kirjastot  Assimp | OpenGL | Vulkan | SDL