Ero sivun ”Armory” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
p (lähdekoodit)
pEi muokkausyhteenvetoa
 
(10 välissä olevaa versiota 2 käyttäjän tekeminä ei näytetä)
Rivi 1: Rivi 1:
{{Ohjelma
{{Ohjelma
| nimi=Armory
| nimi           = Armory
| kuva=
| logo          = [[Tiedosto:Armory3D.jpg|250px]]
| kuvateksti=
| kuva           =
| kuvateksti     =
| tekijä        =
| kehittäjä      =
| moottori      =
| ensijulkaisu  =
| vakaaversio    =
| vakaapvm      =
| kehitysversio  =
| kehityspvm    =
| ohjelmoitu    =
| käyttöliittymä=[[GTK]]
| lisenssi=[[zlib-lisenssi]] / [[libpng-lisenssi]]
| lisenssi=[[zlib-lisenssi]] / [[libpng-lisenssi]]
| käyttöliittymä=[[GTK]]
| kotisivu=[http://armory3d.org/ armory3d.org]
| kotisivu=[http://armory3d.org/ armory3d.org]
| lahdekoodi=[https://github.com/armory3d/armory github.com/armory3d/armory]
| lähdekoodi=[https://github.com/armory3d/armory github.com/armory3d/armory]
}}
}}


'''Armory''' on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori [[Blender]]ille.
'''Armory''' tai ''(Armory3D)'' on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori, joka keskittyy siirrettävyyteen, minimaaliseen jalanjälkeen ja suorituskykyyn. Renderöijä on täysin skriptattavissa. Armory tarjoaa täyden [[Blender]]-integraatiolisäosan, joka tekee siitä täydellisen pelinkehitystyökalun.
 
Armory-moottorilla toimiva [[ArmorPaint]] on itsenäinen ohjelmisto, joka on suunniteltu fyysiseen pintakuviomaalaukseen. Vedä ja pudota 3D-mallisi ja aloita maalaus. Saat välitöntä visuaalista palautetta kuvaportissa maalaessasi.
 
[[ArmorLab]] on erillinen ohjelmisto, joka on suunniteltu tekoälyllä toimivaan tekstuurien luomiseen. Luo PBR-materiaaleja vetämällä ja pudottamalla valokuvasi.


==Asenna==
==Asenna==
Ohjelman lähdekoodivarastosta löydät zip muotoisen asennuspaketin, jonka asennat [[Blender]]in ''User preferences'' -> ''Addons'' välilehdelle ''Install for file''-painikkeella.
Ohjelman lähdekoodivarastosta löydät zip muotoisen asennuspaketin, jonka asennat [[Blender]]in ''User preferences'' -> ''Addons'' välilehdelle ''Install for file''-painikkeella. Käytössä pitää olla Blender 2.93 LTS versio (aikaisempia versioita ei tueta). [https://github.com/armory3d/armory/wiki/setup] Versio löytyy esimerkiksi [[Steam]]istä. Valitsemalla '''Ominaisuudet''' -> '''Betat''' -> ''Valitse Beta johon haluat osallistua''. Valitse sieltä ''Blender 2.93 LTS'' versio. Huomaa että Armory käyttää libc6 2.29 versiota, joka ei ole kaikissa jakeluissa tuettuna.


==Katso myös==
==Katso myös==
Rivi 18: Rivi 32:
*[[MakeHuman]]
*[[MakeHuman]]


{{Blenderin laajennukset}}
{{Pelinteko}}
[[Luokka:3D-mallinnusohjelmat]]
[[Luokka:3D-mallinnusohjelmat]]
[[Luokka:Animointiohjelmat]]
[[Luokka:Animointiohjelmat]]

Nykyinen versio 19. maaliskuuta 2022 kello 18.18

Armory

Käyttöliittymä GTK
Lisenssi zlib-lisenssi / libpng-lisenssi
Kotisivu armory3d.org
Lähdekoodi github.com/armory3d/armory

Armory tai (Armory3D) on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori, joka keskittyy siirrettävyyteen, minimaaliseen jalanjälkeen ja suorituskykyyn. Renderöijä on täysin skriptattavissa. Armory tarjoaa täyden Blender-integraatiolisäosan, joka tekee siitä täydellisen pelinkehitystyökalun.

Armory-moottorilla toimiva ArmorPaint on itsenäinen ohjelmisto, joka on suunniteltu fyysiseen pintakuviomaalaukseen. Vedä ja pudota 3D-mallisi ja aloita maalaus. Saat välitöntä visuaalista palautetta kuvaportissa maalaessasi.

ArmorLab on erillinen ohjelmisto, joka on suunniteltu tekoälyllä toimivaan tekstuurien luomiseen. Luo PBR-materiaaleja vetämällä ja pudottamalla valokuvasi.

Asenna[muokkaa]

Ohjelman lähdekoodivarastosta löydät zip muotoisen asennuspaketin, jonka asennat Blenderin User preferences -> Addons välilehdelle Install for file-painikkeella. Käytössä pitää olla Blender 2.93 LTS versio (aikaisempia versioita ei tueta). [1] Versio löytyy esimerkiksi Steamistä. Valitsemalla Ominaisuudet -> Betat -> Valitse Beta johon haluat osallistua. Valitse sieltä Blender 2.93 LTS versio. Huomaa että Armory käyttää libc6 2.29 versiota, joka ei ole kaikissa jakeluissa tuettuna.

Katso myös[muokkaa]

v  k  m
Blender laajennokset
 Laajennokset  Armory | ArmorPaint | ManuelbastioniLAB
v  k  m
Peliohjelmointiin liittyvät artikkelit
 Yleiset  Peliohjelmointi Linuxilla | Musiikki ja äänet | Kuvankäsittely | Mallinnus | Lokalisointi
 2D 
 Pelimoottorit  Solar2D | Defold | Fife | LÖVE
  -Karttamuokkaimet  Tiled | OGMO Editor
 3D 
 Avoimet  Banshee 3D | Castle Game Engine | DarkPlaces | Defold | Godot Engine | Grit engine | Irrlicht Engine | id Tech (Quake) | ioquake3 | jMonkeyEngine | Lightfeather 3D | The Mirror | OGRE | O3DE | Panda3D | Range Engine | Serious | UPBGE | QFusion
 Suljetut  Axis Game Factory | CryEngine | Source | Unity3D | Unreal Engine
 Keskeytyneet  Crystal Space
  kuvankäsittely tekstuurikartoitus mallinnus 
 Kuvankäsittely  Gimp
  -Pikseligrafiikka  Aseprite | Pixelator
 Mallinnus  Blender | UPBGE | Bforartists | MakeHuman | Neobarok | ngPlant | ArbaroDust3D
  -Tekstuurikartoitus  AwesomeBump | Material Maker | Ptex
  -Tekstuurien luonti  ArmorLab
  -Pintakuviomaalaus  ArmorPaint
 Maastogeneraattorit  TerraForge3D
 Ohjelmointikielet 
  -Käännettävät  C | C++
  -Tulkattavat  Java | Python | Lua
  Ohjelmointimoduulit  pygame
  -Kirjastot  Assimp | OpenGL | Vulkan | SDL