O3DE

Linux.fista
Versio hetkellä 2. huhtikuuta 2022 kello 13.46 – tehnyt Lahtis (keskustelu | muokkaukset) (Päivitys)
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
O3DE

Tekijä(t) Linux Foundation
Kehittäjä(t) Open 3D Foundation
Vakaa versio 21.11  / 2. joulukuuta 2021
Ohjelmoitu C++, Python, Lua
Käyttöliittymä QT
Tyyppi 3D-pelimoottori
Lisenssi Apache 2.0
Kotisivu o3de.org
Lähdekoodi github.com/o3de/o3de/

Open 3D Engine eli O3DE on modulaarinen, avoimen lähdekoodin, monialustainen 3D-pelimoottori, joka on suunniteltu toimimaan AAA-peleistä lähtien elokuvateatterilaatuisiin 3D-maailmoihin ja korkealaatuisiin simulaatioihin. Pelimoottori ei sisällä mitään maksuja tai kaupallisia velvoitteita.

Pelimoottori on päivitetty versio Amazonin Lumberyardista, jonka on kehittänyt Amazon CryEnginen lähdekoodin pohjalta.

Asennus

Ohjelman kotisivulta löytyy paketti Debian pohjaisille jakeluille.

Aiheesta muualla

v  k  m
Peliohjelmointiin liittyvät artikkelit
 Yleiset  Peliohjelmointi Linuxilla | Musiikki ja äänet | Kuvankäsittely | Mallinnus | Lokalisointi
 2D 
 Pelimoottorit  Solar2D | Defold | Fife | LÖVE
  -Karttamuokkaimet  Tiled | OGMO Editor
 3D 
 Avoimet  Banshee 3D | Castle Game Engine | DarkPlaces | Defold | Godot Engine | Grit engine | Irrlicht Engine | id Tech (Quake) | ioquake3 | jMonkeyEngine | Lightfeather 3D | The Mirror | OGRE | O3DE | Panda3D | Range Engine | Serious | UPBGE | QFusion
 Suljetut  Axis Game Factory | CryEngine | Source | Unity3D | Unreal Engine
 Keskeytyneet  Crystal Space
  kuvankäsittely tekstuurikartoitus mallinnus 
 Kuvankäsittely  Gimp
  -Pikseligrafiikka  Aseprite | Pixelator
 Mallinnus  Blender | UPBGE | Bforartists | MakeHuman | Neobarok | ngPlant | ArbaroDust3D
  -Tekstuurikartoitus  AwesomeBump | Material Maker | Ptex
  -Tekstuurien luonti  ArmorLab
  -Pintakuviomaalaus  ArmorPaint
 Maastogeneraattorit  TerraForge3D
 Ohjelmointikielet 
  -Käännettävät  C | C++
  -Tulkattavat  Java | Python | Lua
  Ohjelmointimoduulit  pygame
  -Kirjastot  Assimp | OpenGL | Vulkan | SDL