Castle Game Engine

Linux.fista
Versio hetkellä 27. helmikuuta 2017 kello 12.17 – tehnyt Lahtis (keskustelu | muokkaukset) (fix)
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Castle Game Engine
Käyttöliittymä FreePascal
Lisenssi LGPL, GPL
Kotisivu http://castle-engine.sourceforge.net

Castle Game Engine on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori. Pelimoottoria voidaan käyttää FreePascal ja Lazarus ohjelmissa. Pelimoottori tukee Linux, Windows, Mac OS ja Android käyttöjärjestelmiä. Pelimoottori hyödyntää OpenGL-kirjastoa. Castle pelimoottori soveltuu mm. käytettäväksi FPS ja RPG peleissä. Tuettuna on mm X3D ISO standardoitu 3D-tiedostoformaatti.


Pelimoottoria käyttäviä pelejä

Aiheesta muualla

v  k  m
  Peliohjelmointiin liittyvät artikkelit
 Yleiset  Peliohjelmointi Linuxilla | Musiikki ja äänet | Kuvankäsittely | Mallinnus | Lokalisointi
 2D 
 Pelimoottorit  Solar2D | Defold | Fife | LÖVE
  -Karttamuokkaimet  Tiled | OGMO Editor
 3D 
 Avoimet  Banshee 3D | Castle Game Engine | DarkPlaces | Defold | Godot Engine | Grit engine | Irrlicht Engine | id Tech (Quake) | ioquake3 | jMonkeyEngine | Lightfeather 3D | The Mirror | OGRE | O3DE | Panda3D | Range Engine | Serious | UPBGE | QFusion
 Suljetut  Axis Game Factory | CryEngine | Source | Unity3D | Unreal Engine
 Keskeytyneet  Crystal Space
  kuvankäsittely tekstuurikartoitus mallinnus 
 Kuvankäsittely  Gimp
  -Pikseligrafiikka  Aseprite | Pixelator
 Mallinnus  Blender | UPBGE | Bforartists | MakeHuman | Neobarok | ngPlant | ArbaroDust3D
  -Tekstuurikartoitus  AwesomeBump | Material Maker | Ptex
  -Tekstuurien luonti  ArmorLab
  -Pintakuviomaalaus  ArmorPaint
 Maastogeneraattorit  TerraForge3D
 Ohjelmointikielet 
  -Käännettävät  C | C++
  -Tulkattavat  Java | Python | Lua
  Ohjelmointimoduulit  pygame
  -Kirjastot  Assimp | OpenGL | Vulkan | SDL