Ero sivun ”Castle Game Engine” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
p (kh)
p (lähdekoodi)
 
(8 välissä olevaa versiota 3 käyttäjän tekeminä ei näytetä)
Rivi 5: Rivi 5:
| lisenssi=[[LGPL]], [[GPL]]
| lisenssi=[[LGPL]], [[GPL]]
| käyttöliittymä=[[FreePascal]]
| käyttöliittymä=[[FreePascal]]
| kotisivu=[http://castle-engine.sourceforge.net/engine.php http://castle-engine.sourceforge.net]
| kotisivu=[https://castle-engine.io/index.php castle-engine.io]
| lähdekoodi=[https://github.com/castle-engine github.com/castle-engine]
}}
}}


'''Castle Game Engine''' on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori. Pelimoottoria voidaan käyttää [[FreePascal]] ja [[Lazarus]] ohjelmissa. Pelimoottori tukee Linux, Windows, Mac os x ja Android käyttöjärjestelmiä.
'''Castle Game Engine''' on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori. Pelimoottoria voidaan käyttää [[FreePascal]] ja [[Lazarus]] ohjelmissa. Pelimoottori tukee Linux, Windows, Mac OS ja Android käyttöjärjestelmiä. Pelimoottori hyödyntää [[OpenGL]]-kirjastoa. Castle pelimoottori soveltuu mm. käytettäväksi FPS ja RPG peleissä. Tuettuna on mm X3D ISO standardoitu 3D-tiedostoformaatti.




Rivi 16: Rivi 17:
* [[The Castle]]
* [[The Castle]]


== Aiheesta muualla ==
* [http://wiki.freepascal.org/Castle_Game_Engine/fi Castle Game Engine]:n suomenkieliset wikisivut
* [https://www.facebook.com/castleengine/ Casle:n FB-sivu]
{{Malline:Pelinteko}}
[[Luokka:Pelimoottorit]]
[[Luokka:Pelimoottorit]]

Nykyinen versio 8. joulukuuta 2020 kello 07.40

Castle Game Engine
Käyttöliittymä FreePascal
Lisenssi LGPL, GPL
Kotisivu castle-engine.io
Lähdekoodi github.com/castle-engine

Castle Game Engine on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori. Pelimoottoria voidaan käyttää FreePascal ja Lazarus ohjelmissa. Pelimoottori tukee Linux, Windows, Mac OS ja Android käyttöjärjestelmiä. Pelimoottori hyödyntää OpenGL-kirjastoa. Castle pelimoottori soveltuu mm. käytettäväksi FPS ja RPG peleissä. Tuettuna on mm X3D ISO standardoitu 3D-tiedostoformaatti.


Pelimoottoria käyttäviä pelejä[muokkaa]

Aiheesta muualla[muokkaa]

v  k  m
Peliohjelmointiin liittyvät artikkelit
 Yleiset  Peliohjelmointi Linuxilla | Musiikki ja äänet | Kuvankäsittely | Mallinnus | Lokalisointi
 2D 
 Pelimoottorit  Solar2D | Defold | Fife | LÖVE
  -Karttamuokkaimet  Tiled | OGMO Editor
 3D 
 Avoimet  Banshee 3D | Castle Game Engine | DarkPlaces | Defold | Godot Engine | Grit engine | Irrlicht Engine | id Tech (Quake) | ioquake3 | jMonkeyEngine | Lightfeather 3D | The Mirror | OGRE | O3DE | Panda3D | Range Engine | Serious | UPBGE | QFusion
 Suljetut  Axis Game Factory | CryEngine | Source | Unity3D | Unreal Engine
 Keskeytyneet  Crystal Space
  kuvankäsittely tekstuurikartoitus mallinnus 
 Kuvankäsittely  Gimp
  -Pikseligrafiikka  Aseprite | Pixelator
 Mallinnus  Blender | UPBGE | Bforartists | MakeHuman | Neobarok | ngPlant | ArbaroDust3D
  -Tekstuurikartoitus  AwesomeBump | Material Maker | Ptex
  -Tekstuurien luonti  ArmorLab
  -Pintakuviomaalaus  ArmorPaint
 Maastogeneraattorit  TerraForge3D
 Ohjelmointikielet 
  -Käännettävät  C | C++
  -Tulkattavat  Java | Python | Lua
  Ohjelmointimoduulit  pygame
  -Kirjastot  Assimp | OpenGL | Vulkan | SDL