Ero sivun ”ArmorLab” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
pEi muokkausyhteenvetoa
 
(6 välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä)
Rivi 10: Rivi 10:
| vakaaversio    =  
| vakaaversio    =  
| vakaapvm      =  
| vakaapvm      =  
| kehitysversio  =  
| kehitysversio  = 0.1dev
| kehityspvm    =  
| kehityspvm    =  
| ohjelmoitu    =  [[Haxe]], [[Node]] [[JavaScript]]
| ohjelmoitu    =  [[Haxe]], [[Node.js]] [[JavaScript]]
| käyttöliittymä =  
| käyttöliittymä =  
| lisenssi      = [[zlib/libpng]]-lisenssi
| lisenssi      = [[zlib/libpng]]-lisenssi
Rivi 27: Rivi 27:


== Asennus lähdekoodeista ==
== Asennus lähdekoodeista ==
Ohjelman asennus lähdekoodeista tapahtuu seuraavasti.  
Ohjelman asennus lähdekoodeista tapahtuu komentorivi käskyllä.
  [[git]] clone --recursive https://github.com/armory3d/armorlab
  [[git]] clone --recursive https://github.com/armory3d/armorlab
  [[cd]] armorlab
  [[cd]] armorlab


Lataa models.zip muotoinen paketti esimerkiksi [[curl]] avaulla.  
Lataa models.zip muotoinen paketti esimerkiksi [[curl]] avulla.  
  [[curl]] -C - -O https://github.com/armory3d/armorlab_models/releases/download/2021.6/models.zip
  [[curl]] -C - -O https://github.com/armory3d/armorlab_models/releases/download/2021.6/models.zip


Pura ''models.zip'' zip- muotoinen paketti ''Assets/models'' kansioon. Seuraavalla käskyllä.
Pura ''models.zip'' zip- muotoinen paketti ''Assets/models'' kansioon. Seuraavalla komentorivi käskyllä.
  [[unzip]] models.zip -d /Assets/models
  [[unzip]] models.zip -d Assets/models/
   
   
Käännä paketti
Käännä paketti
Rivi 46: Rivi 46:


== Aiheesta muualla ==
== Aiheesta muualla ==
* [https://armorlab.org/manual Manual]
* [https://armorlab.org/manual ArmorLab Manual]


{{Pelinteko}}
{{Pelinteko}}
[[Luokka: Tekoäly]]
[[Luokka: Tekoälysovellukset]]
[[Luokka: Kuvankäsittelyohjelmat]]
[[Luokka: Kuvankäsittelyohjelmat]]

Nykyinen versio 14. maaliskuuta 2022 kello 13.01

ArmorLab
Tekijä(t) Lubos Lenco
Kehitysversio 0.1dev
Ohjelmoitu Haxe, Node.js JavaScript
Lisenssi zlib/libpng-lisenssi
Kotisivu armorlab.org
Lähdekoodi github.com/armory3d/armorlab

ArmorLab on tekoälyavusteinen ohjelmisto, joka luo tekstuureja. Se luo PBR-materiaaleja vetämällä ja pudottamalla valokuvia. Poimi valokuvasta pohjaväri, korkeus, normaalikartta, peittävyys ja karheus tekstuurit käyttämällä esivalmennettua syvää neuroverkkoa. Työskentele nopeasti ja käytä solmuja kätevästi tuhoutumattomassa ympäristössä. Rakenna solmujen kuvaajia, jotta voit käsitellä valokuvaeriä automaattisesti. Käytä laatoitussolmua muuttaaksesi valokuvasi saumattomiksi tekstuureiksi.

Ray Tracing kehityksessä - materiaalien luominen näkymäikkunassa todellisen valosimulaation avulla. Kokeelliset versiot, joissa on polkukohtainen näkymäikkunarenderöinti Direct3D12:lla ja Vulkan]illa, ovat nyt saatavilla. ArmorLabissa käytetään omaa 3D-renderöintimoottoria parhaan käyttökokemuksen saavuttamiseksi.

Inpaint-solmun avulla voit täyttää tekstuurin yksityiskohtia tai poistaa kuvasta ei-toivottuja osia maalaamalla maskin.

ArmorLab toimii Windowsissa, Linuxissa, macOS:ssä ja Androidissa, myös iPadOS-tuki on kehitteillä. Työpöydällä ArmorLab on sovellus, jota ei tarvitse asentaa ja joka käynnistyy lähes välittömästi. Paranna mitä tahansa ohjelmiston osaa liitännäisten avulla.

Asennus lähdekoodeista[muokkaa]

Ohjelman asennus lähdekoodeista tapahtuu komentorivi käskyllä.

git clone --recursive https://github.com/armory3d/armorlab
cd armorlab

Lataa models.zip muotoinen paketti esimerkiksi curl avulla.

curl -C - -O https://github.com/armory3d/armorlab_models/releases/download/2021.6/models.zip

Pura models.zip zip- muotoinen paketti Assets/models kansioon. Seuraavalla komentorivi käskyllä.

unzip models.zip -d Assets/models/

Käännä paketti

node armorcore/make -g opengl
cd armorcore
Kinc/make -g opengl --compiler clang --compile
cd Deployment
strip ArmorLab
./ArmorLab ../../build/krom

Aiheesta muualla[muokkaa]

v  k  m
Peliohjelmointiin liittyvät artikkelit
 Yleiset  Peliohjelmointi Linuxilla | Musiikki ja äänet | Kuvankäsittely | Mallinnus | Lokalisointi
 2D 
 Pelimoottorit  Solar2D | Defold | Fife | LÖVE
  -Karttamuokkaimet  Tiled | OGMO Editor
 3D 
 Avoimet  Banshee 3D | Castle Game Engine | DarkPlaces | Defold | Godot Engine | Grit engine | Irrlicht Engine | id Tech (Quake) | ioquake3 | jMonkeyEngine | Lightfeather 3D | The Mirror | OGRE | O3DE | Panda3D | Range Engine | Serious | UPBGE | QFusion
 Suljetut  Axis Game Factory | CryEngine | Source | Unity3D | Unreal Engine
 Keskeytyneet  Crystal Space
  kuvankäsittely tekstuurikartoitus mallinnus 
 Kuvankäsittely  Gimp
  -Pikseligrafiikka  Aseprite | Pixelator
 Mallinnus  Blender | UPBGE | Bforartists | MakeHuman | Neobarok | ngPlant | ArbaroDust3D
  -Tekstuurikartoitus  AwesomeBump | Material Maker | Ptex
  -Tekstuurien luonti  ArmorLab
  -Pintakuviomaalaus  ArmorPaint
 Maastogeneraattorit  TerraForge3D
 Ohjelmointikielet 
  -Käännettävät  C | C++
  -Tulkattavat  Java | Python | Lua
  Ohjelmointimoduulit  pygame
  -Kirjastot  Assimp | OpenGL | Vulkan | SDL