Ero sivun ”O3DE” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
pEi muokkausyhteenvetoa |
pEi muokkausyhteenvetoa |
||
| Rivi 4: | Rivi 4: | ||
| kuva = | | kuva = | ||
| kuvateksti = | | kuvateksti = | ||
| tekijä = [[Linux Foundation]] | | tekijä = Amazon Games | ||
| kehittäjä = <li>[[Linux Foundation]]</li><li>[[Open 3D Foundation]]</li> | |||
| moottori = | | moottori = | ||
| ensijulkaisu = | | ensijulkaisu = | ||
Nykyinen versio 5. huhtikuuta 2022 kello 19.11
| O3DE | |
|---|---|
| Tekijä(t) | Amazon Games |
| Kehittäjä(t) | |
| Vakaa versio | 21.11 / 2. joulukuuta 2021 |
| Kehitysversio | 2111.2 / 27. tammikuuta 2022 |
| Ohjelmoitu | C++, Python, Lua |
| Käyttöliittymä | QT |
| Tyyppi | 3D-pelimoottori |
| Lisenssi | Apache 2.0 |
| Kotisivu | o3de.org |
| Lähdekoodi | github.com/o3de/o3de/ |
Open 3D Engine eli O3DE on modulaarinen, avoimen lähdekoodin, monialustainen 3D-pelimoottori, joka on suunniteltu toimimaan AAA-peleistä lähtien elokuvateatterilaatuisiin 3D-maailmoihin ja korkealaatuisiin simulaatioihin. Pelimoottori ei sisällä mitään maksuja tai kaupallisia velvoitteita.
Pelimoottori on päivitetty versio Amazonin Lumberyardista, jonka on kehittänyt Amazon CryEnginen lähdekoodin pohjalta.
Asennus
[muokkaa]Ohjelman kotisivulta löytyy paketti Debian pohjaisille jakeluille.