Ero sivun ”2D-peliohjelmoinnin aloitusopas Linuxille” versioiden välillä

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Rivi 80: Rivi 80:
Lyhyesti sanottuna: 2D-peli on kokoelma koodia (pelimoottori ja logiikka) ja sisältöä (grafiikka, ääni), jotka toimivat yhdessä luoden interaktiivisen kokemuksen kaksiulotteisessa tilassa.
Lyhyesti sanottuna: 2D-peli on kokoelma koodia (pelimoottori ja logiikka) ja sisältöä (grafiikka, ääni), jotka toimivat yhdessä luoden interaktiivisen kokemuksen kaksiulotteisessa tilassa.


== Yleisimmät avoimen lähdekoodin 2D-pelimoottorit ==
== Pelimoottori vs. Kehys – Työkalun valinta ==
Pelimoottorin (Game Engine) ja pelikehyksen (Game Framework) ero on keskeinen pelinkehityksen termistössä, ja se liittyy ensisijaisesti siihen, kuinka paljon esivalmisteltua toiminnallisuutta ne tarjoavat ja kuinka paljon kontrollia ne jättävät kehittäjälle.
Pelimoottorin (Game Engine) ja pelikehyksen (Game Framework) ero on keskeinen pelinkehityksen termistössä, ja se liittyy ensisijaisesti siihen, kuinka paljon esivalmisteltua toiminnallisuutta ne tarjoavat ja kuinka paljon kontrollia ne jättävät kehittäjälle.