Ero sivun ”Castle Game Engine” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p fix |
p lähdekoodi |
||
| (Yhtä välissä olevaa versiota toisen käyttäjän tekemänä ei näytetä) | |||
| Rivi 5: | Rivi 5: | ||
| lisenssi=[[LGPL]], [[GPL]] | | lisenssi=[[LGPL]], [[GPL]] | ||
| käyttöliittymä=[[FreePascal]] | | käyttöliittymä=[[FreePascal]] | ||
| kotisivu=[ | | kotisivu=[https://castle-engine.io/index.php castle-engine.io] | ||
| lähdekoodi=[https://github.com/castle-engine github.com/castle-engine] | |||
}} | }} | ||
Nykyinen versio 8. joulukuuta 2020 kello 07.40
| Castle Game Engine | |
|---|---|
| Käyttöliittymä | FreePascal |
| Lisenssi | LGPL, GPL |
| Kotisivu | castle-engine.io |
| Lähdekoodi | github.com/castle-engine |
Castle Game Engine on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori. Pelimoottoria voidaan käyttää FreePascal ja Lazarus ohjelmissa. Pelimoottori tukee Linux, Windows, Mac OS ja Android käyttöjärjestelmiä. Pelimoottori hyödyntää OpenGL-kirjastoa. Castle pelimoottori soveltuu mm. käytettäväksi FPS ja RPG peleissä. Tuettuna on mm X3D ISO standardoitu 3D-tiedostoformaatti.
Pelimoottoria käyttäviä pelejä
[muokkaa]Aiheesta muualla
[muokkaa]- Castle Game Engine:n suomenkieliset wikisivut
- Casle:n FB-sivu