Muokataan sivua ZDoom
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
Kumoaminen voidaan suorittaa. Varmista alla olevasta vertailusta, että haluat saada aikaan tämän lopputuloksen, ja sen jälkeen julkaise alla näkyvät muutokset.
Nykyinen versio | Oma tekstisi | ||
Rivi 6: | Rivi 6: | ||
| lisenssi=[[GPLv2]] | | lisenssi=[[GPLv2]] | ||
| kotisivu=[https://zdoom.org zdoom.org] | | kotisivu=[https://zdoom.org zdoom.org] | ||
| | | lahdekoodi=[https://zdoom.org/files/zdoom/2.8/ https://zdoom.org/files/zdoom/2.8/] | ||
}} | }} | ||
'''ZDoom''' peliportin kehitti Randy Heit, joka tehtiin [[Doom]]in alkuperäistä lähdekoodia käyttäen. 21. helmikuuta 2016 kehitys kuitenkin lopetettiin. Se ei tarjoa uusia ominaisuuksia, joita [[GZDoom]] tukee, mutta pystyy puolestaan käyttämään laitteiden renderointia vanhemmilla laitteilla, jotka eivät tue nykyaikaisia [[OpenGL]]-ominaisuuksia. Porttauksen avulla on mahdollista pelata useita [[Doom]]-pelityyleihin kuuluvia pelejä kuten esimerkiksi Doom 1 - Final Doom, Heretic, Hexen ja Strife. ZDoom toimii Linuxissa kuin Windowsissa. | |||
ZDoomissa on nyt useita makuja! Ensisijainen porttaus on [[GZDoom]], tukee edistynyttä laitteistoa (OpenGL ja Vulkan) ja parannettuja ohjelmistojen renderointiominaisuuksia, kun taas porttaus [[LZDoom]] toimii vaihtoehtona eri ominaisuusjoukolla. Vaikka vanhemman ZDoom-kooditietokanta on lopetettu, viimeisin virallinen 2.8.1 julkaisu on kuitenkin saatavana jälkipolville. | ZDoomissa on nyt useita makuja! Ensisijainen porttaus on [[GZDoom]], tukee edistynyttä laitteistoa (OpenGL ja Vulkan) ja parannettuja ohjelmistojen renderointiominaisuuksia, kun taas porttaus [[LZDoom]] toimii vaihtoehtona eri ominaisuusjoukolla. Vaikka vanhemman ZDoom-kooditietokanta on lopetettu, viimeisin virallinen 2.8.1 julkaisu on kuitenkin saatavana jälkipolville. | ||
Rivi 21: | Rivi 20: | ||
==Asennus== | ==Asennus== | ||
{{asenna|ZDoom|zdoom}} | {{asenna|ZDoom|zdoom}} | ||
[[Luokka: Räiskintäpelit]] | [[Luokka: Räiskintäpelit]] |