Ero sivun ”Wine Staging” versioiden välillä

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
pEi muokkausyhteenvetoa
Rivi 10: Rivi 10:
'''Wine Staging''' on testausalue [https://www.winehq.org www.winehq.org] sivustolle. Se sisältää korjauksia ja uusia ominaisuuksia, joita ei ole vielä sisällytetty [[Wine]]n pääkehityshaaraan. Wine Staginginin ajatuksena on tarjota kokeellisia ominaisuuksia nopeammin loppukäyttäjille. Se antaa kehittäjille mahdollisuuden keskustella uusista ominaisuuksista ja parantaa korjauksia ennen kuin ne on integroitu pääkehityshaaraan. Esimerkiksi [[PlayOnLinux]]-ohjelmisto on ottanut erääksi virtuaaliasema vaihtoehdoksi nopeasti päivittyvät Wine Stagining eri vaihtoehdot. Yleensä viimeisimpien Windows-pelien pelaaminen edellyttää Wine Staging-käyttöä, kera [[Esync]]in käyttöönoton, joka poistaa overheadin objektien synkronisoinnista sekä [[DXVK]]:n käyttöönoton, joka on [[Vulkan]]-pohjainen yhteensopivuuskerros [https://en.wikipedia.org/wiki/Direct3D#Direct3D_11.0 Direct3D 11]:lle.
'''Wine Staging''' on testausalue [https://www.winehq.org www.winehq.org] sivustolle. Se sisältää korjauksia ja uusia ominaisuuksia, joita ei ole vielä sisällytetty [[Wine]]n pääkehityshaaraan. Wine Staginginin ajatuksena on tarjota kokeellisia ominaisuuksia nopeammin loppukäyttäjille. Se antaa kehittäjille mahdollisuuden keskustella uusista ominaisuuksista ja parantaa korjauksia ennen kuin ne on integroitu pääkehityshaaraan. Esimerkiksi [[PlayOnLinux]]-ohjelmisto on ottanut erääksi virtuaaliasema vaihtoehdoksi nopeasti päivittyvät Wine Stagining eri vaihtoehdot. Yleensä viimeisimpien Windows-pelien pelaaminen edellyttää Wine Staging-käyttöä, kera [[Esync]]in käyttöönoton, joka poistaa overheadin objektien synkronisoinnista sekä [[DXVK]]:n käyttöönoton, joka on [[Vulkan]]-pohjainen yhteensopivuuskerros [https://en.wikipedia.org/wiki/Direct3D#Direct3D_11.0 Direct3D 11]:lle.


==Lue lisää==
==Aiheesta muualla==
* https://github.com/lutris/docs/blob/master/HowToEsync.md
* https://github.com/lutris/docs/blob/master/HowToEsync.md
* https://github.com/lutris/docs/blob/master/HowToDXVK.md
* https://github.com/lutris/docs/blob/master/HowToDXVK.md