Ero sivun ”UPBGE” versioiden välillä

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
137 merkkiä lisätty ,  26. maaliskuuta 2022
p
ei muokkausyhteenvetoa
p (logo)
pEi muokkausyhteenvetoa
 
(3 välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä)
Rivi 3: Rivi 3:
| logo          = [[Tiedosto:UPBGE-logo.svg|50px]]
| logo          = [[Tiedosto:UPBGE-logo.svg|50px]]
| kuva          = [[Tiedosto:UPBGE.png|250px]]
| kuva          = [[Tiedosto:UPBGE.png|250px]]
| kuvateksti    = UPBGE 0.3 perustilassa.
| kuvateksti    = UPBGE 0.30 perustilassa.
| tekijä        =  
| tekijä        =  
| kehittäjä      = Porteries Tristan, [[Blender Foundation]]
| kehittäjä      = Porteries Tristan, [[Blender Foundation]]
Rivi 23: Rivi 23:
Se on itsenäinen haara ja sen tavoitteena on puhdistaa ja parantaa nykyistä [[Blender Game Engine]] (BGE) -koodia, kokeilla uusia ominaisuuksia ja toteuttaa unohdettuja ominaisuuksia, jotka ovat tällä hetkellä olemassa, mutta joita ei ole yhdistetty viralliseen Blender-runkoon.
Se on itsenäinen haara ja sen tavoitteena on puhdistaa ja parantaa nykyistä [[Blender Game Engine]] (BGE) -koodia, kokeilla uusia ominaisuuksia ja toteuttaa unohdettuja ominaisuuksia, jotka ovat tällä hetkellä olemassa, mutta joita ei ole yhdistetty viralliseen Blender-runkoon.


Tällä hetkellä Blender Foundationin päätöksen jälkeen poistaa BGE seuraavasta 2.8-julkaisusta UPBGE:stä tulee käytännössä ainoa, joka seuraa Game Enginen kehitystä. Tämä antaa mahdollisuuksien mukaan vielä enemmän vapautta tehdä tiettyjä päätöksiä, koska emme koskaan joudu millään tavalla ristiriitaan virallisen version kanssa.
Tällä hetkellä [[Blender Foundation]]in päätöksen jälkeen poistaa BGE seuraavasta 2.8-julkaisusta UPBGE:stä tulee käytännössä ainoa, joka seuraa pelimoottorin kehitystä. Tämä antaa mahdollisuuksien mukaan vielä enemmän vapautta tehdä tiettyjä päätöksiä, koska emme koskaan joudu millään tavalla ristiriitaan virallisen version kanssa.


Kehitysjakso kestää 4 kuukautta: 3 kuukautta uusien ominaisuuksien ja tekijöiden lisäämiseen ja 1 kuukausi virheiden korjaamiseen. Sitten uusi julkaisu on ladattavissa (noin 3 tai 4 vuodessa).
Kehitysjakso kestää 4 kuukautta: 3 kuukautta uusien ominaisuuksien ja tekijöiden lisäämiseen ja 1 kuukausi virheiden korjaamiseen. Sitten uusi julkaisu on ladattavissa (noin 3 tai 4 vuodessa).
Rivi 29: Rivi 29:
UPBGE yhdistää säännöllisesti Blenderin viralliset uudet korjaustiedostot pysyäkseen ajan tasalla Blenderin viimeisistä kehitysversioista.
UPBGE yhdistää säännöllisesti Blenderin viralliset uudet korjaustiedostot pysyäkseen ajan tasalla Blenderin viimeisistä kehitysversioista.


UPBGE-tiimi koostuu vapaaehtoisista; BGE-käyttäjät, jotka ovat kiinnostuneita pelimoottorien kehittämisestä, verkkokehittäjä ja viestintäpäällikkö.
UPBGE-tiimi koostuu vapaaehtoisista; BGE-käyttäjistä, jotka ovat kiinnostuneita pelimoottorien kehittämisestä, verkkokehittäjistä ja viestintäpäälliköstä.


== Asennus ==
== Asennus ==
Ohjelman [https://upbge.org/#/download kotisivulta] löytyvät yleiset asennuspaketit Linuxille, Windosille ja macOS:lle.
Ohjelman [https://upbge.org/#/download kotisivulta] löytyvät yleiset asennuspaketit Linuxille, Windosille ja macOS:lle.


== Aiheesta muualla ==
* [https://youtube.com/playlist?list=PLUVnKHj04Jzs8EAlV9BJGafxqGTdqp7b9 Opetusvideoita] YouTubessa.




{{Pelinteko}}
{{Pelinteko}}
10 147

muokkausta

Navigointivalikko