Ero sivun ”UFO: Alien Invasion” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
(tekstin päivitystä)
Ei muokkausyhteenvetoa
Rivi 7: Rivi 7:
| kotisivu=[http://ufoai.sourceforge.net http://ufoai.sourceforge.net]   
| kotisivu=[http://ufoai.sourceforge.net http://ufoai.sourceforge.net]   
}}
}}
[[Kuva:Ufoai-st.png|200px|right|thumb|Maanäkymä.]]
[[Kuva:Ufoai-tehtavanakyma.png|200px|right|thumb|Suorittaa tehtävää.]]


On vuosi 2084. Ohjaat salaista organisaatiota, joka puolustaa maapalloa julmia alieneja vastaan. Rakenna tukikohta, valmistele tiimisi ja sukella nopeasti virtaavaan vuoropohjaiseen taisteluun.UFO: Alien Invasion on ryhmäpohjainen taktinen strategia peli, joka on saanut vaikutteita vanhasta  [[wikipedia:fi:X-COM|X-COM]]-pelisarjasta, erityisesti [[wikipedia:fi:UFO:_Enemy_Unknown|UFO: Enemy Unknown]] -pelistä. Pitkällä aikavälillä sinun tulee suorittaa tutkimusta alieneiden uhkaa vastaan ja selvittää heidän salaperäiset tavoitteet sekä tuottaa ja käyttää tehokkaita aseita ja esineitä torjuaksenne vihollisia. Peli on saanut paljon vaikutteita X-COM sarjan mytologiasta ja MicroProsesta. Kuitenkaan, se ei ole jatko-osa tai remake eikä mikään X-COM.
On vuosi 2084. Ohjaat salaista organisaatiota, joka puolustaa maapalloa julmia alieneja vastaan. Rakenna tukikohta, valmistele tiimisi ja sukella nopeasti virtaavaan vuoropohjaiseen taisteluun.UFO: Alien Invasion on ryhmäpohjainen taktinen strategia peli, joka on saanut vaikutteita vanhasta  [[wikipedia:fi:X-COM|X-COM]]-pelisarjasta, erityisesti [[wikipedia:fi:UFO:_Enemy_Unknown|UFO: Enemy Unknown]] -pelistä. Pitkällä aikavälillä sinun tulee suorittaa tutkimusta alieneiden uhkaa vastaan ja selvittää heidän salaperäiset tavoitteet sekä tuottaa ja käyttää tehokkaita aseita ja esineitä torjuaksenne vihollisia. Peli on saanut paljon vaikutteita X-COM sarjan mytologiasta ja MicroProsesta. Kuitenkaan, se ei ole jatko-osa tai remake eikä mikään X-COM.


==Pelattavuus==
==Pelattavuus==
Kuten alkuperäisessä X-COM pelissä, UFO:AI:ssa on kaksi muotoa pelata: maailmakartta- ja taktinen tila.
Kuten alkuperäisessä X-COM pelissä, UFO:AI:ssa on kaksi muotoa pelata: '''maailmakartta-''' ja '''taktinen tila'''.


Maailmankartta tilassa pelin perustana on johto ja strategia. Hallitset talouden toimintaa PHALANXISSA, valvo tukikohtia, laitoksia, ilma-ja jalkaväki joukkoja. Tutkit uusia teknologioita ja käytät niiden tuloksia taistelussa vihollisia vastaan. Sinun tulee käynnistää torjuntahävittäjät ja ampua alas ufot ja lähettää pudotusalus joukkueineen ja vastata alineiden toimintaa vastaan kaikkialla maailmassa. Voit rakentaa, ostaa ja tuottaa mitä haluat, niin kauan kuin teknologian taso sekä budjettisi sallii.
[[Kuva:Ufoai-st.png|200px|right|thumb|Maailmankartta tila]]
'''Maailmankartta tila'''ssa pelin perustana on johto ja strategia. Hallitset talouden toimintaa PHALANXISSA, valvo tukikohtia, laitoksia, ilma-ja jalkaväki joukkoja. Tutkit uusia teknologioita ja käytät niiden tuloksia taistelussa vihollisia vastaan. Sinun tulee käynnistää torjuntahävittäjät ja ampua alas ufot ja lähettää pudotusalus joukkueineen ja vastata alineiden toimintaa vastaan kaikkialla maailmassa. Voit rakentaa, ostaa ja tuottaa mitä haluat, niin kauan kuin teknologian taso sekä budjettisi sallii.


 
[[Kuva:Ufoai-tehtavanakyma.png|200px|right|thumb|Taktinen tila]]
Taktisessa tilassa pelin perustana on ottaa joukkueiden komento erilaisissa tehtävissä torjumaan alieneita vastaan. Saatat löytää myös siviilejä tarkastuskäynneillä, joita sinun täytyy myös puolustaa. Taktinen tila käyttää järjestelmää, jossa tiimisi ja alienit vuorollaan liikkuvat. Sinun vuorosi aikana voit laitaa joukot liikkumaan, käyttää aseita, heittää kranaatteja tai käyttää muita laitteita, jne. Jokainen sotilas saa tietyn verran Aikayksiköitä (TUS), jotka edustavat kokonaisaikaa ja heidän on toimittava kuluvan vuoron aikana. Kaikki toimet taktisessa tilassa vaativat aikayksikköjä. Kun sotilaalla ei ole aikayksikköjä, hän ei voi tehdä mitään ennen seuraavaa vuoroa.  
'''Taktinen tila'''ssa pelin perustana on ottaa joukkueiden komento erilaisissa tehtävissä torjumaan alieneita vastaan. Saatat löytää myös siviilejä tarkastuskäynneillä, joita sinun täytyy myös puolustaa. Taktinen tila käyttää järjestelmää, jossa tiimisi ja alienit vuorollaan liikkuvat. Sinun vuorosi aikana voit laitaa joukot liikkumaan, käyttää aseita, heittää kranaatteja tai käyttää muita laitteita, jne. Jokainen sotilas saa tietyn verran Aikayksiköitä (TUS), jotka edustavat kokonaisaikaa ja heidän on toimittava kuluvan vuoron aikana. Kaikki toimet taktisessa tilassa vaativat aikayksikköjä. Kun sotilaalla ei ole aikayksikköjä, hän ei voi tehdä mitään ennen seuraavaa vuoroa.  


==Moninpeli==
==Moninpeli==

Versio 21. toukokuuta 2010 kello 12.13

UFO: Alien Invasion

Päänäkymä.
Käyttöliittymä 3D
Lisenssi GPL CC Sampling+ 1.0
Kotisivu http://ufoai.sourceforge.net

On vuosi 2084. Ohjaat salaista organisaatiota, joka puolustaa maapalloa julmia alieneja vastaan. Rakenna tukikohta, valmistele tiimisi ja sukella nopeasti virtaavaan vuoropohjaiseen taisteluun.UFO: Alien Invasion on ryhmäpohjainen taktinen strategia peli, joka on saanut vaikutteita vanhasta X-COM-pelisarjasta, erityisesti UFO: Enemy Unknown -pelistä. Pitkällä aikavälillä sinun tulee suorittaa tutkimusta alieneiden uhkaa vastaan ja selvittää heidän salaperäiset tavoitteet sekä tuottaa ja käyttää tehokkaita aseita ja esineitä torjuaksenne vihollisia. Peli on saanut paljon vaikutteita X-COM sarjan mytologiasta ja MicroProsesta. Kuitenkaan, se ei ole jatko-osa tai remake eikä mikään X-COM.

Pelattavuus

Kuten alkuperäisessä X-COM pelissä, UFO:AI:ssa on kaksi muotoa pelata: maailmakartta- ja taktinen tila.

Maailmankartta tila

Maailmankartta tilassa pelin perustana on johto ja strategia. Hallitset talouden toimintaa PHALANXISSA, valvo tukikohtia, laitoksia, ilma-ja jalkaväki joukkoja. Tutkit uusia teknologioita ja käytät niiden tuloksia taistelussa vihollisia vastaan. Sinun tulee käynnistää torjuntahävittäjät ja ampua alas ufot ja lähettää pudotusalus joukkueineen ja vastata alineiden toimintaa vastaan kaikkialla maailmassa. Voit rakentaa, ostaa ja tuottaa mitä haluat, niin kauan kuin teknologian taso sekä budjettisi sallii.

Taktinen tila

Taktinen tilassa pelin perustana on ottaa joukkueiden komento erilaisissa tehtävissä torjumaan alieneita vastaan. Saatat löytää myös siviilejä tarkastuskäynneillä, joita sinun täytyy myös puolustaa. Taktinen tila käyttää järjestelmää, jossa tiimisi ja alienit vuorollaan liikkuvat. Sinun vuorosi aikana voit laitaa joukot liikkumaan, käyttää aseita, heittää kranaatteja tai käyttää muita laitteita, jne. Jokainen sotilas saa tietyn verran Aikayksiköitä (TUS), jotka edustavat kokonaisaikaa ja heidän on toimittava kuluvan vuoron aikana. Kaikki toimet taktisessa tilassa vaativat aikayksikköjä. Kun sotilaalla ei ole aikayksikköjä, hän ei voi tehdä mitään ennen seuraavaa vuoroa.

Moninpeli

Pelimoottori

Asennus

UFO: Alien Invasionin voi ladata sen omalta kotisivulta. Peli löytyy myös mm. Fedoran, Mandrivan, openSUSEn ja PCLinuxOS:in paketinhallinnoista nimellä ufoai. Gentoon Portagessa se on nimellä ufo-ai. UFO: Alien Invasionin löytyy nimellä ufoai Ubuntulle epävirallisesta playdeb-pakettivarastosta.

Kehitysversion asentaminen

Kehitysversion lähdekoodit voi hakea ohjelmiston Subversion-versionhallinnasta komennolla

svn co https://ufoai.svn.sourceforge.net/svnroot/ufoai/ufoai/trunk ufoai

Saatu lähdekoodipaketti täytyy tämän jälkeen kääntää seuraavasti.

./configure
make lang
make maps // saattaa kestää aika kauan
make pk3
make uforadiant

make install // asentaa ohjelmat
make install_data // asentaa kartat ja datan

Kehitysversion lähdekoodin päivittäminen komennolla

svn update https://ufoai.svn.sourceforge.net/svnroot/ufoai/ufoai/trunk ufoai

Katso myös

Aiheesta muualla