Ero sivun ”Simple DirectMedia Layer” versioiden välillä

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
165 merkkiä lisätty ,  26. joulukuuta 2020
p
Malline:Kirjasto
p (lähdekoodi)
p (Malline:Kirjasto)
Rivi 1: Rivi 1:
{{Perustietoa}}
{{Perustietoa}}
{{Ohjelma
{{Kirjasto
| nimi=SDL
| nimi           = SDL
| kuva=[[Tiedosto:Sdl_logo.png|200px]]
| kuva           = [[Tiedosto:Sdl_logo.png|200px]]
| kuvateksti=
| kuvateksti     =
| lisenssi=[[LGPL]], [[zlib-lisenssi|zlib]]
| tekijä        =
| käyttöliittymä=kirjasto
| kehittäjä      =
| kotisivu=[https://www.libsdl.org/ www.libsdl.org]
| ensijulkaisu  =
| lähdekoodi=[https://hg.libsdl.org/SDL/ hg.libsdl.org/SDL]
| vakaaversio    =
| vakaapvm      =
| kehitysversio  =
| kehityspvm    =
| ohjelmoitu    =  
| lisenssi       = [[LGPL]], [[zlib-lisenssi|zlib]]
| kotisivu       = [https://www.libsdl.org/ www.libsdl.org]
| lähdekoodi     = [https://hg.libsdl.org/SDL/ hg.libsdl.org/SDL]
}}
}}
'''SDL''' eli '''Simple DirectMedia Layer''' on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä [[Peliohjelmointi|peliohjelmointiin]]. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös [[OpenGL]]:ää voi käyttää SDL:n kanssa saumattomasti yhteen.
'''SDL''' eli '''Simple DirectMedia Layer''' on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä [[Peliohjelmointi|peliohjelmointiin]]. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös [[OpenGL]]:ää voi käyttää SDL:n kanssa saumattomasti yhteen.
Rivi 47: Rivi 54:
* [http://www.sdltutorials.com SDL tutorials] - SDL tutorialisin peliohjelmointiopas
* [http://www.sdltutorials.com SDL tutorials] - SDL tutorialisin peliohjelmointiopas
* Ernest Pazera: Focus on SDL (ISBN 1-59200-030-4 Cincinnati (OH) : Premier Press, cop. 2003) kirja, eng
* Ernest Pazera: Focus on SDL (ISBN 1-59200-030-4 Cincinnati (OH) : Premier Press, cop. 2003) kirja, eng


{{OpenGL}}
{{OpenGL}}
[[Luokka:Kirjastot]]
10 147

muokkausta

Navigointivalikko