Ero sivun ”Simple DirectMedia Layer” versioiden välillä

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
184 merkkiä lisätty ,  17. maaliskuuta 2022
p
malline
pEi muokkausyhteenvetoa
p (malline)
 
(6 välissä olevaa versiota 2 käyttäjän tekeminä ei näytetä)
Rivi 1: Rivi 1:
{{Perustietoa}}
{{Perustietoa}}
{{Ohjelma
{{Kirjasto
| nimi=SDL
| nimi           = SDL
| kuva=[[Tiedosto:Sdl_logo.png|200px]]
| kuva           = [[Tiedosto:Sdl_logo.png|200px]]
| kuvateksti=
| kuvateksti     =
| lisenssi=[[LGPL]], [[zlib-lisenssi|zlib]]
| tekijä        =
| käyttöliittymä=kirjasto
| kehittäjä      =
| kotisivu=[https://www.libsdl.org/ www.libsdl.org]
| ensijulkaisu  =
| vakaaversio    =
| vakaapvm      =
| kehitysversio  =
| kehityspvm    =
| ohjelmoitu    =
| kirjasto      =  
| lisenssi       = [[LGPL]], [[zlib-lisenssi|zlib]]
| kotisivu      = [https://www.libsdl.org/ www.libsdl.org]
| lähdekoodi    = [https://hg.libsdl.org/SDL/ hg.libsdl.org/SDL]
}}
}}
'''SDL''' eli '''Simple DirectMedia Layer''' on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä [[Peliohjelmointi|peliohjelmointiin]]. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös [[OpenGL]]:ää voi käyttää SDL:n kanssa saumattomasti yhteen.
'''SDL''' eli '''Simple DirectMedia Layer''' on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä [[Peliohjelmointi|peliohjelmointiin]]. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös [[OpenGL]]:ää voi käyttää SDL:n kanssa saumattomasti yhteen.
Rivi 47: Rivi 56:
* Ernest Pazera: Focus on SDL (ISBN 1-59200-030-4 Cincinnati (OH) : Premier Press, cop. 2003) kirja, eng
* Ernest Pazera: Focus on SDL (ISBN 1-59200-030-4 Cincinnati (OH) : Premier Press, cop. 2003) kirja, eng


==Katso myös==
{{OpenGL}}
* [[OpenGL]]
{{Pelinteko}}
* [[FreeGLUT]]
* [[GLFW]]
* [[GLEW]]
* [[GLSL]]
* [[GLM]]
 
[[Luokka:Kirjastot]]
10 147

muokkausta

Navigointivalikko