Muokataan sivua Simple DirectMedia Layer

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Varoitus: Et ole kirjautunut sisään. IP-osoitteesi näkyy julkisesti kaikille, jos muokkaat. Jos kirjaudut sisään tai luot tunnuksen, muokkauksesi yhdistetään käyttäjänimeesi ja saat paremman käyttökokemuksen.

Kumoaminen voidaan suorittaa. Varmista alla olevasta vertailusta, että haluat saada aikaan tämän lopputuloksen, ja sen jälkeen julkaise alla näkyvät muutokset.

Nykyinen versio Oma tekstisi
Rivi 1: Rivi 1:
{{Perustietoa}}
{{Ohjelma
{{Kirjasto
| nimi=SDL
| nimi           = SDL
| kuva=[[Tiedosto:Sdl_logo.png|200px]]
| kuva           = [[Tiedosto:Sdl_logo.png|200px]]
| kuvateksti=
| kuvateksti     =
| lisenssi=[[LGPL]], [[zlib-lisenssi|zlib]]
| tekijä        =
| käyttöliittymä=kirjasto
| kehittäjä      =
| kotisivu=[https://www.libsdl.org/ www.libsdl.org]
| ensijulkaisu  =
| vakaaversio    =
| vakaapvm      =
| kehitysversio  =
| kehityspvm    =
| ohjelmoitu    =
| kirjasto      =  
| lisenssi       = [[LGPL]], [[zlib-lisenssi|zlib]]
| kotisivu       = [https://www.libsdl.org/ www.libsdl.org]
| lähdekoodi    = [https://hg.libsdl.org/SDL/ hg.libsdl.org/SDL]
}}
}}
'''SDL''' eli '''Simple DirectMedia Layer''' on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä [[Peliohjelmointi|peliohjelmointiin]]. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös [[OpenGL]]:ää voi käyttää SDL:n kanssa saumattomasti yhteen.
'''SDL''' eli '''Simple DirectMedia Layer''' on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä [[Peliohjelmointi|peliohjelmointiin]]. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös [[OpenGL]]:ää voi käyttää SDL:n kanssa saumattomasti yhteen.


Simple DirectMedia Layeriä käytetään video toisto-ohjelmistoissa, emulaattoreissa ja suosituissa Valven [[Steam]] peleissä, sekä monissa Humble Bundle peleissä. SDL on avointa lähdekoodia. SDL versio 1.2 on julkaistu [[LGPL]]-lisenssillä ja uusin 12.08.2013 julkaistu 2.0 versio vapaammalla [[zlib-lisenssi]]llä.
Simple DirectMedia Layeriä käytetään video toisto-ohjelmistoissa, emulaattoreissa ja suosituissa Valven [[Steam]] peleissä, sekä monissa Humble Bundle peleissä. SDL on avointa lähdekoodia. SDL versio 1.2 on julkaistu [[LGPL]]-lisenssillä ja uusin 12.08.2013 julkaistu 2.0 versio vapaammalla [[zlib]]-lisenssillä.


Tuetut käyttöjärjestelmät Linuxin lisäksi ovat Windows, Mac OS X, iOS, Android ja FreeBSD.
Tuetut käyttöjärjestelmät Linuxin lisäksi ovat Windows, Mac OS X, iOS, Android ja FreeBSD.
Rivi 56: Rivi 46:
* Ernest Pazera: Focus on SDL (ISBN 1-59200-030-4 Cincinnati (OH) : Premier Press, cop. 2003) kirja, eng
* Ernest Pazera: Focus on SDL (ISBN 1-59200-030-4 Cincinnati (OH) : Premier Press, cop. 2003) kirja, eng


{{OpenGL}}
[[Luokka:Kirjastot]]
{{Pelinteko}}
Wikin materiaali on kaikkien vapaasti käytettävissä Creative Commons 3.0 - nimi mainittava -lisenssin alaisuudessa. TEKIJÄNOIKEUDEN ALAISEN MATERIAALIN KÄYTTÄMINEN ILMAN LUPAA ON EHDOTTOMASTI KIELLETTYÄ!

Muokataksesi tätä sivua vastaa alla olevaan kysymykseen (lisätietoja):

Peruuta Muokkausohjeet (avautuu uuteen ikkunaan)