Ero sivun ”Quake engine” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p
lähdekoodi
pEi muokkausyhteenvetoa |
p (lähdekoodi) |
||
(Yhtä välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä) | |||
Rivi 6: | Rivi 6: | ||
| lisenssi=[[GPL]] | | lisenssi=[[GPL]] | ||
| kotisivu=[https://www.idsoftware.com/ www.idsoftware.com] | | kotisivu=[https://www.idsoftware.com/ www.idsoftware.com] | ||
| | | lähdekoodi=[https://github.com/id-Software/Quake github.com/id-Software/Quake] | ||
}} | }} | ||
{{Perustietoa|Quake-pelimoottori}} | {{Perustietoa|Quake-pelimoottori}} | ||
'''Quake''' on [[id Software]]n kehittämä pelimoottori [[Quake]] peliä varten. Sen ohjelmoi John Carmack ja Michael Abrash. Quake suunniteltiin ja ohjelmointiin siten että kaikki grafiikka voidaan piirtää nopeasti tietokoneen prosessorilla. Myöhemmin OpenGL-tuki lisättiin [https://quake.fandom.com/wiki/GLQuake GLQuake-versioon]. Quaken maailma koostui kolmiulotteisista objekteista, toisin kuin sen edeltäjät, jotka käyttivät 2D-spriteja hahmojen ja objektien luomiseen. Vaikka Quake engine on | '''Quake''' on [[id Software]]n kehittämä pelimoottori [[Quake]] peliä varten. Sen ohjelmoi John Carmack ja Michael Abrash. Quake suunniteltiin ja ohjelmointiin siten että kaikki grafiikka voidaan piirtää nopeasti tietokoneen prosessorilla. Myöhemmin OpenGL-tuki lisättiin [https://quake.fandom.com/wiki/GLQuake GLQuake-versioon]. Quaken maailma koostui kolmiulotteisista objekteista, toisin kuin sen edeltäjät, jotka käyttivät 2D-spriteja hahmojen ja objektien luomiseen. Vaikka Quake engine on nähtykin erillisenä, omanaan moottorina, se on käytännössä [[id Tech 2]]-muunnos. | ||
[[wikipedia:fi:Quake-pelimoottori|Quake-pelimoottori]] julkaistiin avoimena lähdekoodina joulukuussa 1999. | [[wikipedia:fi:Quake-pelimoottori|Quake-pelimoottori]] julkaistiin avoimena lähdekoodina joulukuussa 1999. |