Ero sivun ”Quake engine” versioiden välillä

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
382 merkkiä lisätty ,  8. joulukuuta 2020
p
lähdekoodi
pEi muokkausyhteenvetoa
p (lähdekoodi)
 
(3 välissä olevaa versiota 2 käyttäjän tekeminä ei näytetä)
Rivi 6: Rivi 6:
| lisenssi=[[GPL]]
| lisenssi=[[GPL]]
| kotisivu=[https://www.idsoftware.com/ www.idsoftware.com]
| kotisivu=[https://www.idsoftware.com/ www.idsoftware.com]
| lahdekoodi=[https://github.com/id-Software/Quake github.com/id-Software/Quake]
| lähdekoodi=[https://github.com/id-Software/Quake github.com/id-Software/Quake]
}}
}}
{{Perustietoa|Quake-pelimoottori}}
{{Perustietoa|Quake-pelimoottori}}
'''Quake''' on [[id Software]]n kehittämä pelimoottori [[Quake]] peliä varten. Sen ohjelmoi John Carmack ja Michael Abrash. Quake suunniteltiin ja ohjelmointiin siten että kaikki grafiikka voidaan piirtää nopeasti tietokoneen prosessorilla. Myöhemmin OpenGL-tuki lisättiin [https://quake.fandom.com/wiki/GLQuake GLQuake-versioon].
'''Quake''' on [[id Software]]n kehittämä pelimoottori [[Quake]] peliä varten. Sen ohjelmoi John Carmack ja Michael Abrash. Quake suunniteltiin ja ohjelmointiin siten että kaikki grafiikka voidaan piirtää nopeasti tietokoneen prosessorilla. Myöhemmin OpenGL-tuki lisättiin [https://quake.fandom.com/wiki/GLQuake GLQuake-versioon]. Quaken maailma koostui kolmiulotteisista objekteista, toisin kuin sen edeltäjät, jotka käyttivät 2D-spriteja hahmojen ja objektien luomiseen. Vaikka Quake engine on nähtykin erillisenä, omanaan moottorina, se on käytännössä [[id Tech 2]]-muunnos.
 
[[wikipedia:fi:Quake-pelimoottori|Quake-pelimoottori]] julkaistiin avoimena lähdekoodina joulukuussa 1999.  


==Katso myös==
==Katso myös==
* [[Quake]]
* [[Quake]]
* [[id Tech]]


{{Pelinteko}}
{{Pelinteko}}
[[Luokka:Pelimoottorit]]
[[Luokka:Pelimoottorit]]
3 173

muokkausta

Navigointivalikko