Ero sivun ”OpenXcom” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
(yaml-cpp)
Ei muokkausyhteenvetoa
Rivi 4: Rivi 4:
| kuvateksti=  
| kuvateksti=  
| lisenssi=[[GPL]]  
| lisenssi=[[GPL]]  
| käyttöliittymä=[[SDL]]  
| käyttöliittymä=[[C++]], [[SDL]]  
| kotisivu=[http://openxcom.ninex.info/ http://openxcom.ninex.info/]
| kotisivu=[http://openxcom.ninex.info/ http://openxcom.ninex.info/]
}}
}}

Versio 28. maaliskuuta 2011 kello 00.06

openXcom

Käyttöliittymä C++, SDL
Lisenssi GPL
Kotisivu http://openxcom.ninex.info/

OpenXcom on avoimen lähdekoodin käännös eli porttaus Microprosen tekemästä pelistä nimeltä X-COM. Se on vuoropohjainen taktinen peli, jonka tarkoituksena on puolustaa maapalloa alieneja vastaan. Se toimii Linuxissa, MacOsX:ssä ja Windowsissa ja se on vielä keskeneräinen. Peli tarvitsee alkuperäisen UFO: Enemy Unknown tai X-Com: UFO Defensen CD:eiden tiedostot toimiakseen. Peli on saatavissa Linuxiin, Mac os X:ään ja Windowsiin.

Asennus

OpenXcom pelin uusimman version voi ladata sen kotisivulta.

Alkuperäisten tiedostojen asennus

Kopioi kaikki tiedostot UFO: Enemy Unknown tai X-Com: UFO Defense levyiltä DATA alihakemistoon.

Kehitysversion asentaminen

Asenna jakelusi paketinhallinnasta libsdl1.2-dev, libsdl-mixer1.2-dev ja libsdl-gfx1.2-dev kehitystiedostot kääntämistä varten. Tarvitset myös yaml-cpp kehitystiedostot Googlelta, jotka käännetään komennolla esimerkiksi Ubuntussa:

cmake CMakeLists.txt 
make
sudo make install

Kehitysversion lähdekoodit voi hakea ohjelmiston Git-versionhallinnasta komennolla:

git clone https://github.com/SupSuper/OpenXcom.git

Saatu lähdekoodipaketti täytyy tämän jälkeen kääntää seuraavasti.

make
make install

Katso myös

Aiheesta muualla