Ero sivun ”OpenXcom” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
p (fix)
Rivi 28: Rivi 28:


Tarvitset myös [http://code.google.com/p/yaml-cpp/ yaml-cpp] kehitystiedostot Googlelta, jotka käännetään komennolla:
Tarvitset myös [http://code.google.com/p/yaml-cpp/ yaml-cpp] kehitystiedostot Googlelta, jotka käännetään komennolla:
  cmake . && make
  cmake -DBUILD_SHARED_LIBS=ON
make
  sudo make install
  sudo make install



Versio 22. marraskuuta 2011 kello 19.11

openXcom

Käyttöliittymä SDL
Lisenssi GPL
Kotisivu http://openxcom.ninex.info/
Tehtävä käynnissä UFO: Enemy Unknown pelissä.

OpenXcom on avoimen lähdekoodin käännös eli porttaus Microprosen tekemästä pelistä nimeltä X-COM. Se on vuoropohjainen taktinen peli, jonka tarkoituksena on puolustaa maapalloa alieneja vastaan. Se toimii Linuxissa, MacOsX:ssä ja Windowsissa ja se on vielä keskeneräinen. Peli tarvitsee alkuperäisen UFO: Enemy Unknown tai X-Com: UFO Defensen CD:eiden tiedostot toimiakseen. Peli on saatavissa Linuxiin, Mac os X:ään, Windowsiin ja Maemoon.

Asennus

OpenXcom pelin uusimman version voi ladata sen kotisivulta. Windows versio toimii myös Winen avulla Linuxissa.

Alkuperäisten tiedostojen asennus

Kopioi kaikki tiedostot UFO: Enemy Unknown tai X-Com: UFO Defense levyiltä DATA alihakemistoon.

Kehitysversion asentaminen

Ubuntu

Asenna jakelusi paketinhallinnasta kehitystiedostot kääntämistä varten.

  • SDL (libsdl1.2)
  • SDL_mixer (libsdl-mixer1.2)
  • TiMidity++ (timidity)
  • SDL_gfx (libsdl-gfx1.2), versio 2.0.22 tai uudempi
  • yaml-cpp, versio 0.2.6 tai uudempi
  • doxygen

Tarvitset myös yaml-cpp kehitystiedostot Googlelta, jotka käännetään komennolla:

cmake -DBUILD_SHARED_LIBS=ON
make
sudo make install

Kehitysversion lähdekoodit voi hakea ohjelmiston Git-versionhallinnasta komennolla:

git clone https://github.com/SupSuper/OpenXcom.git

Saatu lähdekoodipaketti täytyy tämän jälkeen kääntää seuraavasti.

./autogen.sh
./configure
cmake . && make
make install

Katso myös

Aiheesta muualla