Ero sivun ”OpenAL” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Ei muokkausyhteenvetoa
 
pEi muokkausyhteenvetoa
 
(2 välissä olevaa versiota 2 käyttäjän tekeminä ei näytetä)
Rivi 1: Rivi 1:
OpenAL on audio-API (ohjelmointirajapinta) eli sitä käytetään monissa peleissä ja muissa audio-ohjelmissa äänien tuottamiseen.
{{Ohjelma
| nimi=OpenAL
| kuva=
| kuvateksti=
| käyttöliittymä=kirjasto
| lisenssi=[[BSD-lisenssi]], [[LGPL]], [[Suljettu]]
| kotisivu=[http://www.openal.org/ www.openal.org]
}}
'''OpenAL''' on audio-API (ohjelmointirajapinta). Ohjelmointirajapintaa käytetään monissa peleissä 3D-ääniefektien ja muissa audio-ohjelmissa äänien tuottamiseen. Ohjelmointirajapinnalle annetaan äänilähteet ja niiden sijainnit 3D-avaruudessa, sekä nopeus. OpenAL:in käyttö edellyttää äänikortilta useamman kanavan tukea.


=== Linkit ===
==OpenAL:ia käyttäviä pelejä==
* [[Doom 3]]
* [[Quake 4]]


* [http://www.openal.org/ OpenAL:n kotisivu]
== Katso myös ==
* [[OpenGL]]


[[Luokka:Kirjastot]]
[[Luokka:Kirjastot]]

Nykyinen versio 30. maaliskuuta 2016 kello 21.32

OpenAL
Käyttöliittymä kirjasto
Lisenssi BSD-lisenssi, LGPL, Suljettu
Kotisivu www.openal.org

OpenAL on audio-API (ohjelmointirajapinta). Ohjelmointirajapintaa käytetään monissa peleissä 3D-ääniefektien ja muissa audio-ohjelmissa äänien tuottamiseen. Ohjelmointirajapinnalle annetaan äänilähteet ja niiden sijainnit 3D-avaruudessa, sekä nopeus. OpenAL:in käyttö edellyttää äänikortilta useamman kanavan tukea.

OpenAL:ia käyttäviä pelejä[muokkaa]

Katso myös[muokkaa]