Muokataan sivua OpenAL

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Varoitus: Et ole kirjautunut sisään. IP-osoitteesi näkyy julkisesti kaikille, jos muokkaat. Jos kirjaudut sisään tai luot tunnuksen, muokkauksesi yhdistetään käyttäjänimeesi ja saat paremman käyttökokemuksen.

Kumoaminen voidaan suorittaa. Varmista alla olevasta vertailusta, että haluat saada aikaan tämän lopputuloksen, ja sen jälkeen julkaise alla näkyvät muutokset.

Nykyinen versio Oma tekstisi
Rivi 1: Rivi 1:
{{Ohjelma
OpenAL on audio-API (ohjelmointirajapinta) eli sitä käytetään monissa peleissä ja muissa audio-ohjelmissa äänien tuottamiseen.
| nimi=OpenAL
| kuva=
| kuvateksti=
| käyttöliittymä=kirjasto
| lisenssi=[[BSD-lisenssi]], [[LGPL]], [[Suljettu]]
| kotisivu=[http://www.openal.org/ www.openal.org]
}}
'''OpenAL''' on audio-API (ohjelmointirajapinta). Ohjelmointirajapintaa käytetään monissa peleissä 3D-ääniefektien ja muissa audio-ohjelmissa äänien tuottamiseen. Ohjelmointirajapinnalle annetaan äänilähteet ja niiden sijainnit 3D-avaruudessa, sekä nopeus. OpenAL:in käyttö edellyttää äänikortilta useamman kanavan tukea.


==OpenAL:ia käyttäviä pelejä==
=== Linkit ===
* [[Doom 3]]
* [[Quake 4]]


== Katso myös ==
* [http://www.openal.org/ OpenAL:n kotisivu]
* [[OpenGL]]


[[Luokka:Kirjastot]]
[[Luokka:Kirjastot]]
Wikin materiaali on kaikkien vapaasti käytettävissä Creative Commons 3.0 - nimi mainittava -lisenssin alaisuudessa. TEKIJÄNOIKEUDEN ALAISEN MATERIAALIN KÄYTTÄMINEN ILMAN LUPAA ON EHDOTTOMASTI KIELLETTYÄ!

Muokataksesi tätä sivua vastaa alla olevaan kysymykseen (lisätietoja):

Peruuta Muokkausohjeet (avautuu uuteen ikkunaan)

Tällä sivulla käytetty malline:

Tämä sivu kuuluu seuraavaan piilotettuun luokkaan:

Noudettu kohteesta ”https://www.linux.fi/wiki/OpenAL