Ero sivun ”OGRE” versioiden välillä

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
315 merkkiä lisätty ,  27. elokuuta 2010
p
ei muokkausyhteenvetoa
pEi muokkausyhteenvetoa
pEi muokkausyhteenvetoa
Rivi 7: Rivi 7:
| kotisivu=[http://www.ogre3d.org www.ogre3d.org]   
| kotisivu=[http://www.ogre3d.org www.ogre3d.org]   
}}
}}
OGRE on avoimen lähdekoodin 3D SDK -ohjelmistokehys, joka on suunniteltu helpottamaan kolmiulotteisuutta hyödyntävien ohjelmien rakentamista. Luokkakirjasto (grafiikkakirjasto) kätkee taakseen ominaisuudet joita tarvitaan vain alemman tason (OpenGL) grafiikan tuottamiseen. Eli se tarjoaa rajapinnan kolmiulotteisen maailman käsittelyyn. Ohjelmistokehys on saatavissa Windowsille ja Linuxille.
OGRE on avoimen lähdekoodin 3D SDK -ohjelmistokehys (3D grafiikkamoottori), joka on suunniteltu helpottamaan kolmiulotteisuutta hyödyntävien ohjelmien rakentamista. Luokkakirjasto kätkee taakseen ominaisuudet joita tarvitaan vain alemman tason (OpenGL) grafiikan tuottamiseen. Eli se tarjoaa rajapinnan kolmiulotteisen maailman käsittelyyn. Ohjelmistokehys on saatavissa Windowsille ja Linuxille.
 
Ogre ei yksin riitä pelin kehitykseen vaan kehittäjän on koodattava itse muut osat kuten tekoäly-, fysiikka-, verkko- ja äänikoodi tai käytettävä valmiita kirjastoja.
 
==Lisätyökalut==
<tt>blender-orgexml</tt> on ohjelma jolla voidaan tuoda [[Blender|Blenderillä]] mallinnettua materiaalia Ogrelle.


==Katso myös==
==Katso myös==
10 147

muokkausta

Navigointivalikko