Muokataan sivua ODE

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Varoitus: Et ole kirjautunut sisään. IP-osoitteesi näkyy julkisesti kaikille, jos muokkaat. Jos kirjaudut sisään tai luot tunnuksen, muokkauksesi yhdistetään käyttäjänimeesi ja saat paremman käyttökokemuksen.

Kumoaminen voidaan suorittaa. Varmista alla olevasta vertailusta, että haluat saada aikaan tämän lopputuloksen, ja sen jälkeen julkaise alla näkyvät muutokset.

Nykyinen versio Oma tekstisi
Rivi 1: Rivi 1:
{{Kirjasto
{{Ohjelma
| nimi           = ODE
| nimi=ODE
| kuva           = [[Tiedosto:ODE-logo.png|150px]]
| kuva=[[Tiedosto:ODE-logo.png|150px]]
| kuvateksti     =  
| kuvateksti=
| tekijä        =
| lisenssi=[[BSD-lisenssi]], [[LGPL]]
| kehittäjä      =
| käyttöliittymä=kirjasto
| ensijulkaisu  =
| kotisivu=[http://bulletphysics.org/ bulletphysics.org]
| vakaaversio    = 3.05.
| vakaapvm      = 24. syyskuuta 2020
| kehitysversio  =
| kehityspvm    =
| ohjelmoitu    = [[C++]]
| kirjasto      = fysiikkasimulaatiokirjasto
| lisenssi      = [[zlib-lisenssi]]
| kotisivu       = [http://bulletphysics.org/ bulletphysics.org]
| lähdekoodi    = [http://sourceforge.net/projects/opende/files/ODE/ sourceforge.net/projects/opende/files/ODE/]
}}
}}
'''ODE''' eli '''Open Dynamics Engine''' on reaaliaikainen fysiikkasimulaatiokirjasto, joka simuloi jäykän kappaleen dynamiikkaa. Se on vakaa, helppokäyttöinen ja alustariippumaton käytetäänpä vaikka [[C]] tai [[C++]] ohjelmointikieliä. ODE:lla voidaan simuloida mm. ajoneuvoja, esineitä eri virtuaalitodellisuusympäristöissä, sekä virtuaalisia olentoja. Sitä käytetään tällä hetkellä monissa tietokonepeleissä ja simulointivälineissä.
'''ODE''' eli '''Open Dynamics Engine''' on reaaliaikainen fysiikkasimulaatiokirjasto, joka simuloi jäykän kappaleen dynamiikkaa. Se on vakaa, helppokäyttöinen ja alustariippumaton käytetäänpä vaikka [[C]] tai [[C++]] ohjelmointikieliä. ODE:lla voidaan simuloida mm. ajoneuvoja, esineitä eri virtuaalitodellisuusympäristöissä, sekä virtuaalisia olentoja. Sitä käytetään tällä hetkellä monissa tietokonepeleissä ja simulointivälineissä.


Rivi 25: Rivi 15:
* [[Bullet]]
* [[Bullet]]
* [[Crystal Space]]
* [[Crystal Space]]
==Aiheesta muualla==
* [http://sourceforge.net/projects/opende/files/ODE/ Ohjelman lähdekoodit Sourceforgessa.]


[[Luokka: Kirjastot]]
[[Luokka: Kirjastot]]
[[Luokka: Fysiikkamoottorit]]
Wikin materiaali on kaikkien vapaasti käytettävissä Creative Commons 3.0 - nimi mainittava -lisenssin alaisuudessa. TEKIJÄNOIKEUDEN ALAISEN MATERIAALIN KÄYTTÄMINEN ILMAN LUPAA ON EHDOTTOMASTI KIELLETTYÄ!

Muokataksesi tätä sivua vastaa alla olevaan kysymykseen (lisätietoja):

Peruuta Muokkausohjeet (avautuu uuteen ikkunaan)

Tällä sivulla käytetyt mallineet:

Noudettu kohteesta ”https://www.linux.fi/wiki/ODE