Ero sivun ”Kuinka asennan Unreal Engine 4 Linuxille” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
(Ak: Uusi sivu: '''Unreal Engine 4''' asennus saattaa kestää kauan. Kun se joudutaan kääntämään lähdekoodeista. Ota huomioon että siinä voi mennä puolivuorokautta riippuen konetehostasi...)
 
pEi muokkausyhteenvetoa
(2 välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä)
Rivi 1: Rivi 1:
'''Unreal Engine 4''' asennus saattaa kestää kauan. Kun se joudutaan kääntämään lähdekoodeista. Ota huomioon että siinä voi mennä puolivuorokautta riippuen konetehostasi.
'''Unreal Engine 4.15''' asennus saattaa kestää kauan. Kun se joudutaan kääntämään lähdekoodeista. Ota huomioon että siinä voi mennä puolivuorokautta riippuen konetehostasi.


* Rekisteröidy [[GitHub]]iin.  
* Rekisteröidy [[GitHub]]iin.  
Rivi 5: Rivi 5:
* Linkitä Github tili [https://www.unrealengine.com/dashboard/settings Epic Games tilin asetuksista].
* Linkitä Github tili [https://www.unrealengine.com/dashboard/settings Epic Games tilin asetuksista].
* Nyt saat oikeudet Unreal Github sivun (private) osioon. Josta lataat [https://github.com/EpicGames/UnrealEngine lähdekoodin] esimerkiksi [[zip]]-muotoisena pakettina. Pura se esimerkiksi työpöydällesi.
* Nyt saat oikeudet Unreal Github sivun (private) osioon. Josta lataat [https://github.com/EpicGames/UnrealEngine lähdekoodin] esimerkiksi [[zip]]-muotoisena pakettina. Pura se esimerkiksi työpöydällesi.
Tämä ohje on [https://www.unrealengine.com/blog/unreal-engine-4-15-released 4.15 versiolle] tai uudemmalle tarkoitettu.


{{oikeudet}}
{{oikeudet}}
Rivi 22: Rivi 24:
Ja käännä ohjelma. (huom. Tässä voi mennä kauan)
Ja käännä ohjelma. (huom. Tässä voi mennä kauan)
   $ make SlateViewer
   $ make SlateViewer
   $ make ShaderCompileWorker UnrealLightmass UnrealPak UE4Editor
   $ make CrashReportClient ShaderCompileWorker UnrealLightmass UnrealPak UE4Editor


Käyttö:
Käyttö:

Versio 15. helmikuuta 2017 kello 21.14

Unreal Engine 4.15 asennus saattaa kestää kauan. Kun se joudutaan kääntämään lähdekoodeista. Ota huomioon että siinä voi mennä puolivuorokautta riippuen konetehostasi.

Tämä ohje on 4.15 versiolle tai uudemmalle tarkoitettu.

Komennot, jotka alkavat $-merkillä suoritetaan tavallisena käyttäjänä ja komennot, jotka alkavat #-merkillä suoritetaan pääkäyttäjänä. Katso myös su, sudo ja doas.

Asenna seuraavat kehityspaketit järjestelmääsi komentoriviä käyttäen seuraavasti.

Ubuntussa ja Debianissa:

# apt-get install -y mono-gmcs mono-xbuild mono-dmcs libmono-corlib4.0-cil libmono-system-data-datasetextensions4.0-cil libmono-system-web-extensions4.0-cil libmono-system-management4.0-cil libmono-system-xml-linq4.0-cil cmake dos2unix clang-3.5 xdg-user-dirs libqt4-dev mono-devel

Avaa pääte ja siirry UnrealEngine-relese hakemistoon.

$  cd UnrealEngine-release

ja suorita Setup.sh asetusohjelma.

$ ./Setup.sh

Kun asetusohjelma on päättynyt. Suorita GenerateProjectFiles.sh ohjelma.

 $ ./GenerateProjectFiles.sh

Ja käännä ohjelma. (huom. Tässä voi mennä kauan)

 $ make SlateViewer
 $ make CrashReportClient ShaderCompileWorker UnrealLightmass UnrealPak UE4Editor

Käyttö:

 $ cd ~/UnrealEngine-release/Engine/Binaries/Linux/
 $ ./UE4Editor

Aiheesta muualla