Ero sivun ”Ioquake3” versioiden välillä

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
913 merkkiä lisätty ,  8. joulukuuta 2020
p
lähdekoodi
Ei muokkausyhteenvetoa
p (lähdekoodi)
 
(7 välissä olevaa versiota toisen käyttäjän tekemänä ei näytetä)
Rivi 4: Rivi 4:
| kuva=
| kuva=
| kuvateksti=
| kuvateksti=
| lisenssi=[[GPL]]
| lisenssi=[[GPLv2]]
| käyttöliittymä=[[SDL]],[[OpenAL]]
| käyttöliittymä=[[SDL]], [[OpenAL]]
| kotisivu=[http://ioquake3.org/ ioquake3.org]
| kotisivu=[http://ioquake3.org/ ioquake3.org]
| lähdekoodi=<li>[https://github.com/ioquake/ioq3/ github.com/ioquake/ioq3/] <li>[https://github.com/id-Software/Quake-III-Arena github.com/id-Software/Quake-III-Arena]
}}
}}


'''ioquake3''' on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori.
'''ioquake3''' on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori, joka perustuu [[Quake III: Arena]] ja Quake 3 Team Arena pelien lähdekoodeihin. Alkuperäisen Quake III Areena -pelimoottorin kehitti [[id Software]]. Pelimoottori julkaistiin avoimena lähdekoodina 20. elokuuta 2005. Sen jälkeen pelimoottoria on puhdistettu ja korjattu ohjelmointivirheistä yhteisön toimesta ja siihen on lisätty uusia ominaisuuksia. Tavoitteena on luoda avoimen lähdekoodin Quake 3-pelimoottori, joihin ihmiset ja kehittäjät luoda uusia pelejä, sekä portata muita projekteja.
 
ioquake3-pelimoottori on ollut useille peliprojekteille perustana kuten [[OpenArena]], [[OpenWolf]], [[Tremulous]], [[Smokin' Guns]], [[Urban Terror]], [[Turtle Arena]] ja [[World of Padman]].


==Katso myös==
==Katso myös==
* [[Crystal Space]]
* [[Quake]]
* [[Quake3]]
* [[Quake II]]
* [[Quake III: arena]]


[[Luokka:Pelimoottorit]]
{{Malline:Pelinteko}}
[[Luokka: Pelimoottorit]]
3 173

muokkausta

Navigointivalikko