Ero sivun ”Ioquake3” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p
lähdekoodi
(ioquake3) |
p (lähdekoodi) |
||
(9 välissä olevaa versiota 3 käyttäjän tekeminä ei näytetä) | |||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
{{ Ohjelma | {{DISPLAYTITLE:{{lcfirst:{{PAGENAME}}}}}} | ||
{{Ohjelma | |||
| nimi=ioquake3 | | nimi=ioquake3 | ||
| kuva= | | kuva= | ||
| kuvateksti= | | kuvateksti= | ||
| lisenssi=[[ | | lisenssi=[[GPLv2]] | ||
| käyttöliittymä=[[SDL]],[[OpenAL]] | | käyttöliittymä=[[SDL]], [[OpenAL]] | ||
| kotisivu=[http://ioquake3.org/ | | kotisivu=[http://ioquake3.org/ ioquake3.org] | ||
| lähdekoodi=<li>[https://github.com/ioquake/ioq3/ github.com/ioquake/ioq3/] <li>[https://github.com/id-Software/Quake-III-Arena github.com/id-Software/Quake-III-Arena] | |||
}} | }} | ||
[ | |||
'''ioquake3''' on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori, joka perustuu [[Quake III: Arena]] ja Quake 3 Team Arena pelien lähdekoodeihin. Alkuperäisen Quake III Areena -pelimoottorin kehitti [[id Software]]. Pelimoottori julkaistiin avoimena lähdekoodina 20. elokuuta 2005. Sen jälkeen pelimoottoria on puhdistettu ja korjattu ohjelmointivirheistä yhteisön toimesta ja siihen on lisätty uusia ominaisuuksia. Tavoitteena on luoda avoimen lähdekoodin Quake 3-pelimoottori, joihin ihmiset ja kehittäjät luoda uusia pelejä, sekä portata muita projekteja. | |||
ioquake3-pelimoottori on ollut useille peliprojekteille perustana kuten [[OpenArena]], [[OpenWolf]], [[Tremulous]], [[Smokin' Guns]], [[Urban Terror]], [[Turtle Arena]] ja [[World of Padman]]. | |||
==Katso myös== | ==Katso myös== | ||
* [[ | * [[Quake]] | ||
* [[Quake II]] | |||
* [[Quake III: arena]] | |||
[[Luokka:Pelimoottorit]] | {{Malline:Pelinteko}} | ||
[[Luokka: Pelimoottorit]] |