Ero sivun ”Ioquake3” versioiden välillä

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
907 merkkiä lisätty ,  15. maaliskuuta 2016
p
Sananen tästäkin pelimoottorista
Ei muokkausyhteenvetoa
p (Sananen tästäkin pelimoottorista)
Rivi 4: Rivi 4:
| kuva=
| kuva=
| kuvateksti=
| kuvateksti=
| lisenssi=[[GPL]]
| lisenssi=[[GPLv2]]
| käyttöliittymä=[[SDL]],[[OpenAL]]
| käyttöliittymä=[[SDL]], [[OpenAL]]
| kotisivu=[http://ioquake3.org/ ioquake3.org]
| kotisivu=[http://ioquake3.org/ ioquake3.org]
}}
}}


'''ioquake3''' on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori.
'''ioquake3''' on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori, joka perustuu [[wikipedia:fi:Quake_III_Arena|Quake 3 Arena]] ja Quake 3 Team Arena pelien lähdekoodiin. Sen kehitti  [[id Software]] Quake III Areena -pelimoottoriksi. Pelimoottori julkaistiin avoimena lähdekoodina 20. elokuuta 2005. Sen jälkeen pelimoottoria on puhdistettu ja korjattu ohjelmointivirheistä, sekä lisätty siihen uusia ominaisuuksia. Tavoitteena on luoda avoimen lähdekoodin Quake 3-pelimoottori, joihin ihmiset ja kehittäjät luovat pelejä, sekä portata uusia alustoja ja muita projekteja.
 
ioquake3-pelimoottori on ollut useille peliprojekteille perustana kuten [[OpenArena]], [[OpenWolf]], [[Tremulous]], [[Smokin' Guns]], [[Urban Terror]], [[Turtle Arena]] ja [[World of Padman]].
 
Pelimoottoriin ei sisälly Quake 3 Arenan grafiikoita. Eikä Quake III: Arena peli ole ilmainen.


==Katso myös==
==Katso myös==
Rivi 15: Rivi 19:
* [[Quake3]]
* [[Quake3]]


[[Luokka:Pelimoottorit]]
==Aiheesta muualla==
* [https://github.com/ioquake/ioq3/ ioquake3 lähdekoodit GitHubissa].
 
[[Luokka: Pelimoottorit]]
10 147

muokkausta

Navigointivalikko