Ero sivun ”GLSL” versioiden välillä

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
543 merkkiä lisätty ,  21. huhtikuuta 2016
p
ei muokkausyhteenvetoa
Ei muokkausyhteenvetoa
pEi muokkausyhteenvetoa
Rivi 1: Rivi 1:
{{Perustietoa|en:GLSL}}
{{Perustietoa|en:GLSL}}
{{tynkä}}
{{ Ohjelma  
{{ Ohjelma  
| nimi=GLSL
| nimi=GLSL
Rivi 9: Rivi 8:
| kotisivu=[https://www.opengl.org/documentation/glsl/ www.opengl.org/documentation/glsl/]
| kotisivu=[https://www.opengl.org/documentation/glsl/ www.opengl.org/documentation/glsl/]
}}
}}
'''GLSL''' on OpenGL Shader Language.
'''GLSL''' (OpenGL Shader Language) on varjostinohjelmakieli, jonka syntaksi muistuttaa [[C]]-ohjelmointikieltä. Varjostimet kääntyvät [[OpenGL]]-ajurilla silloin kun ne otetaan ohjelmassa käyttöön. Varjostimet ovat näytönohjaimessa ajettavia erinäisiä ohjelmia, jotka mahdollistavat grafiikan manipuloinnin erittäin korkealla suorituskyvyllä. Varjostimia ajetaan useita rinnakkain ja niille voidaan kuljettaa erilaisia parametreja pääohjelmasta. Kulmapistevarjostin muokkaa kulmapisteitä halutuilla laskutoimituksilla ja pikselivarjostin muokkaa rasteroidun pikselin arvoa.  


[[Luokka: OpenGL]]
[[Luokka: OpenGL]]
[[Luokka: Kirjastot]]
[[Luokka: Kirjastot]]
10 147

muokkausta

Navigointivalikko