Muokataan sivua GLM
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
Kumoaminen voidaan suorittaa. Varmista alla olevasta vertailusta, että haluat saada aikaan tämän lopputuloksen, ja sen jälkeen julkaise alla näkyvät muutokset.
Nykyinen versio | Oma tekstisi | ||
Rivi 12: | Rivi 12: | ||
| kehityspvm = | | kehityspvm = | ||
| ohjelmoitu = [[C++]] | | ohjelmoitu = [[C++]] | ||
| kirjasto = | | kirjasto = Matematiikka kirjasto | ||
| lisenssi = | | lisenssi = | ||
| kotisivu = [ | | kotisivu = [http://glm.g-truc.net/0.9.7/index.html http://glm.g-truc.net/0.9.7/index.html] | ||
| lähdekoodi = | | lähdekoodi = | ||
}} | }} | ||
'''GLM''' (OpenGL Mathematics) on vain otsikot sisältävä (header only) [[C++]] | '''GLM''' (OpenGL Mathematics) on vain otsikot sisältävä (header only) [[C++]] matematiikka kirjasto. Se on tarkoitettu helpottamaan OpenGL Shading Language [[GLSL]]-ohjelmointia. | ||
Käyttö esimerkki: | |||
< | <source lang="C++"> | ||
#include <glm/vec3.hpp> // glm::vec3 | #include <glm/vec3.hpp> // glm::vec3 | ||
#include <glm/vec4.hpp> // glm::vec4 | #include <glm/vec4.hpp> // glm::vec4 | ||
Rivi 35: | Rivi 35: | ||
return Projection * View * Model; | return Projection * View * Model; | ||
} | } | ||
</ | </source> | ||
==Asennus== | ==Asennus== |