Muokataan sivua GLM

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Varoitus: Et ole kirjautunut sisään. IP-osoitteesi näkyy julkisesti kaikille, jos muokkaat. Jos kirjaudut sisään tai luot tunnuksen, muokkauksesi yhdistetään käyttäjänimeesi ja saat paremman käyttökokemuksen.

Kumoaminen voidaan suorittaa. Varmista alla olevasta vertailusta, että haluat saada aikaan tämän lopputuloksen, ja sen jälkeen julkaise alla näkyvät muutokset.

Nykyinen versio Oma tekstisi
Rivi 1: Rivi 1:
{{Perustietoa|en:GLM}}
{{Perustietoa|en:GLM}}
{{Kirjasto
{{Ohjelma
| nimi           = GLM
| nimi=GLM
| kuva           =  
| kuva=
| kuvateksti     =  
| kuvateksti=  
| tekijä        =
| käyttöliittymä=[[kirjasto]]
| kehittäjä      =
| lisenssi=
| ensijulkaisu  =
| kotisivu=[http://glm.g-truc.net/0.9.7/index.html http://glm.g-truc.net/0.9.7/index.html]  
| vakaaversio    =
| vakaapvm      =
| kehitysversio  =
| kehityspvm    =
| ohjelmoitu    = [[C++]]
| kirjasto      = Matematiikkakirjasto
| lisenssi       = [[MIT]]
| kotisivu       = [https://github.com/g-truc/glm github.com/g-truc/glm]  
| lähdekoodi    =
}}
}}
'''GLM''' (OpenGL Mathematics) on vain otsikot sisältävä (header only) [[C++]]-matematiikkakirjasto. Se on tarkoitettu helpottamaan OpenGL Shading Language ([[GLSL]]-ohjelmointia.


Käyttöesimerkki:
'''GLM''' (OpenGL Mathematics) on vain otsikot sisältävä (header only) [[C++]] matematiikka kirjasto. Se on tarkoitettu helpottamaan OpenGL Shading Language (GLSL)-ohjelmointia.
<syntaxhighlight lang="C++">
 
Käyttö esimerkki:
<source lang="C++">
#include <glm/vec3.hpp> // glm::vec3
#include <glm/vec3.hpp> // glm::vec3
#include <glm/vec4.hpp> // glm::vec4
#include <glm/vec4.hpp> // glm::vec4
Rivi 35: Rivi 27:
     return Projection * View * Model;
     return Projection * View * Model;
     }  
     }  
</syntaxhighlight>


==Asennus==
</source>
{{Asenna|GLM|libglm-dev}}


{{OpenGL}}
{{OpenGL}}
[[Luokka: OpenGL]]
[[Luokka: OpenGL]]
[[Luokka: Kirjastot]]
Wikin materiaali on kaikkien vapaasti käytettävissä Creative Commons 3.0 - nimi mainittava -lisenssin alaisuudessa. TEKIJÄNOIKEUDEN ALAISEN MATERIAALIN KÄYTTÄMINEN ILMAN LUPAA ON EHDOTTOMASTI KIELLETTYÄ!

Muokataksesi tätä sivua vastaa alla olevaan kysymykseen (lisätietoja):

Peruuta Muokkausohjeet (avautuu uuteen ikkunaan)
Noudettu kohteesta ”https://www.linux.fi/wiki/GLM