Ero sivun ”Code::Blocks” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Ei muokkausyhteenvetoa
p (ohjeita -> Kuinka asetan SDL2.0 kirjastot Code::Blocks ohjelman kääntämisasetuksiin.)
Rivi 12: Rivi 12:
==Asennus==
==Asennus==
{{asenna|Code::Blocks|codeblocks}}
{{asenna|Code::Blocks|codeblocks}}
==Ohjeita==
Kuinka asetan SDL2.0 kirjastot Code::Blocks ohjelman kääntämisasetuksiin.
* Valitse menu valikosta Project ja valitse Build Options
* Valitse Linker settings välilehti. Kohtaan Other linker settings... Kirjoita esimerkiksi <tt>-lSDL2 -lSDL2main -lSDL_image</tt>
* Valitse Search directories välilehti. Kohtaan linker. Aseta hakemistopolku /usr/lib/x86_64-linux-gnu
* Tallenna.


==Katso myös==
==Katso myös==

Versio 30. tammikuuta 2016 kello 00.14

Code::Blocks

Käyttöliittymä wxWidgets
Lisenssi GPL3
Kotisivu www.codeblocks.org

Code::Blocks on avoimen lähdekoodin kevyt ohjelmistojen kehitysympäristö. Se tarjoaa selkeän käyttöliittymän, sekä työpöydät. Tuetut ohjelmointikielet ovat C ja C++. Kehitysympäristö tukee myös ohjelmalaajennuksia. Ohjelmalaajennoksien tekeminen itse on mahdollista myös erikseen ladattavien kehitystyökalujen avulla. Yksi tärkeimmistä ohjelman ominaisuuksista on GDB-vianetsin eli GNU Project debugger, sekä GCC-kääntäjä. Käyttöliittymästä löytyy useita valmiita projektipohjia eri pelimoottoreille mm. Lightfeather 3D, Crystal Space ja Irrlicht, sekä ohjelmistokehys Ogrelle.

Asennus

Code::Blocks löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä codeblocks. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.

Ohjeita

Kuinka asetan SDL2.0 kirjastot Code::Blocks ohjelman kääntämisasetuksiin.

  • Valitse menu valikosta Project ja valitse Build Options
  • Valitse Linker settings välilehti. Kohtaan Other linker settings... Kirjoita esimerkiksi -lSDL2 -lSDL2main -lSDL_image
  • Valitse Search directories välilehti. Kohtaan linker. Aseta hakemistopolku /usr/lib/x86_64-linux-gnu
  • Tallenna.

Katso myös

Aiheesta muualla