Muokataan sivua Code::Blocks

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Varoitus: Et ole kirjautunut sisään. IP-osoitteesi näkyy julkisesti kaikille, jos muokkaat. Jos kirjaudut sisään tai luot tunnuksen, muokkauksesi yhdistetään käyttäjänimeesi ja saat paremman käyttökokemuksen.

Kumoaminen voidaan suorittaa. Varmista alla olevasta vertailusta, että haluat saada aikaan tämän lopputuloksen, ja sen jälkeen julkaise alla näkyvät muutokset.

Nykyinen versio Oma tekstisi
Rivi 1: Rivi 1:
{{Ohjelma
{{ Ohjelma  
| nimi=Code::Blocks
| nimi=Code::Blocks
| kuva=[[Kuva:CodeBlocks.png|250px]]
| kuva=[[Kuva:CodeBlocks.png|250px]]  
| kuvateksti=
| kuvateksti=  
| lisenssi=[[GPL]]3
| lisenssi=[[GPL]]2
| käyttöliittymä=[[wxWidgets]]
| käyttöliittymä=[[wxWidget]]
| kotisivu=[http://www.codeblocks.org www.codeblocks.org]
| kotisivu=[http://www.codeblocks.org www.codeblocks.org]
}}
}}


'''Code::Blocks''' on avoimen lähdekoodin kevyt ohjelmistojen kehitysympäristö. Se tarjoaa selkeän käyttöliittymän, sekä työpöydät. Tuetut ohjelmointikielet ovat C ja C++. Kehitysympäristö tukee myös ohjelmalaajennuksia. Ohjelmalaajennoksien tekeminen itse on mahdollista myös erikseen ladattavien kehitystyökalujen avulla. Yksi tärkeimmistä ohjelman ominaisuuksista on [[GDB]]-vianetsin eli GNU Project debugger, sekä [[GCC]]-kääntäjä. Käyttöliittymästä löytyy useita valmiita projektipohjia eri pelimoottoreille mm. [[Lightfeather 3D]], [[Crystal Space]] ja [[Irrlicht Engine|Irrlicht]], sekä [[wikipedia:fi:Ohjelmistokehys|ohjelmistokehys]] [[OGRE|Ogrelle]].
Code::Blocks on avoimen lähdekoodin kevyt ohjelmistojen kehitysympäristö. Se tarjoaa selkeän käyttöliittymän, sekä työpöydät. Tuetut ohjelmointikielet ovat C ja C++. Kehitysympäristö tukee myös ohjelmalaajennuksia. Ohjelmalaajennoksien tekeminen itse on mahdollista myös erikseen ladattavien kehitystyökalujen avulla. Yksi tärkeimmistä ohjelman ominaisuuksista on [[GDB]]-vianetsin eli GNU Project debugger, sekä [[GCC]]-kääntäjä. Käyttöliittymästä löytyy useita valmiita projektipohjia eri pelimoottoreille mm. [[Lightfeather 3D]], [[Crystal Space]] ja [[Irrlicht Engine|Irrlicht ]], sekä ohjelmistokehykselle [[OGRE|Ogrelle]].


==Asennus==
==Asennus==
{{asenna|Code::Blocks|codeblocks}}
{{asenna|Code::Blocks|codeblocks}}
==Ohjeita==
Kuinka asetan SDL2.0 kirjastot Code::Blocks ohjelman kääntämisasetuksiin.
* Valitse menu valikosta Project ja valitse Build Options.
* Valitse Linker settings välilehti. Kohtaan Link libraries. Paina painiketta Add ja lisää SDL2
* Tallenna


==Katso myös==
==Katso myös==
* [[Pelikehitys]]
* [[Pelikehitys]]
==Aiheesta muualla==
* [http://apt.jenslody.de/ Jens' unofficial debian-repository for Code::Blocks]


[[Luokka: Pelikehitys]]
[[Luokka: Pelikehitys]]
[[Luokka: Kehitystyökalut]]
[[Luokka: Kehitystyökalut]]
Wikin materiaali on kaikkien vapaasti käytettävissä Creative Commons 3.0 - nimi mainittava -lisenssin alaisuudessa. TEKIJÄNOIKEUDEN ALAISEN MATERIAALIN KÄYTTÄMINEN ILMAN LUPAA ON EHDOTTOMASTI KIELLETTYÄ!

Muokataksesi tätä sivua vastaa alla olevaan kysymykseen (lisätietoja):

Peruuta Muokkausohjeet (avautuu uuteen ikkunaan)

Tällä sivulla käytetyt mallineet:

Tämä sivu kuuluu seuraavaan piilotettuun luokkaan: