Ero sivun ”AwesomeBump” versioiden välillä

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
12 merkkiä lisätty ,  8. tammikuuta 2016
p
fix
p (fix)
p (fix)
Rivi 8: Rivi 8:
}}
}}


'''AwesomeBump''' on avoimen lähdekoodin Qt-ohjelma. Se on suunniteltu tuottamaan yhdestä tekstuurista useita kuvakarttoja, joita käytetään mallineen tekstuurin parantamiseen. Mallineen tekstuuriin näin saadaan esimerkiksi syvyyttä, pintakiiltoa (eng. occlusioon texture) tai rosoisuutta.  Koska Koska kuvankäsittely tehdään 99% cpu:lla, ohjelma toimii erittäin nopeasti ja kaikkia parametreja voidaan muuttaa reaaliajassa. AwesomeBump tehtiin uudeksi  vaihtoehdoksi Insane Bump [http://registry.gimp.org/node/28117] GIMP-liitännäiselle. Ohjelma vastaa Windowsin kaupallista työkalua Crazybump.
'''AwesomeBump''' on avoimen lähdekoodin Qt-ohjelma. Se on suunniteltu tuottamaan yhdestä tekstuurista useita kuvakarttoja, joita käytetään 3D-mallineiden tekstuurien parantamiseen. 3D-mallineen tekstuuriin näin saadaan esimerkiksi syvyyttä, pintakiiltoa (eng. occlusioon texture) tai rosoisuutta.  Koska Koska kuvankäsittely tehdään 99% cpu:lla, ohjelma toimii erittäin nopeasti ja kaikkia parametreja voidaan muuttaa reaaliajassa. AwesomeBump tehtiin uudeksi  vaihtoehdoksi Insane Bump [http://registry.gimp.org/node/28117] GIMP-liitännäiselle. Ohjelma vastaa Windowsin kaupallista työkalua Crazybump.


Ohjelma on asennettavissa Windows, Mac OS ja Linux käyttöjärjestelmiin.
Ohjelma on asennettavissa Windows, Mac OS ja Linux käyttöjärjestelmiin.
Rivi 16: Rivi 16:


==Tekstuuri mallinnus==
==Tekstuuri mallinnus==
Paras mallinnustulos saadaan kun mallineen tekstuuriin yhdistetään viisi erilaista tekstuurikuvaa. Kuvat ovat eng. diffuse texture, normal texture, specularity texture, occlusioon texture ja displacement texture. Näin mallineen tekstuurista tulee huomattavasti parempi. Tätä keinoa esimerkiksi kaikki ammattimallintajat ja pelikehittäjät käyttävät.
Paras mallinnustulos saadaan kun 3D-mallineen tekstuuriin yhdistetään viisi erilaista tekstuurikuvaa. Kuvat ovat eng. diffuse texture, normal texture, specularity texture, occlusioon texture ja displacement texture. Näin mallineen tekstuurista tulee huomattavasti parempi. Tätä keinoa esimerkiksi kaikki ammattimallintajat ja pelikehittäjät käyttävät.


[[Tiedosto:tekstuurimappaus.png|300px|thumb|Tekstuurimappaus käytännössä]]
[[Tiedosto:tekstuurimappaus.png|300px|thumb|Tekstuurimappaus käytännössä]]
10 147

muokkausta

Navigointivalikko