Ero sivun ”AwesomeBump” versioiden välillä

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
83 merkkiä lisätty ,  8. tammikuuta 2016
p
fix
p (asennus)
p (fix)
Rivi 8: Rivi 8:
}}
}}


'''AwesomeBump''' on avoimen lähdekoodin Qt-ohjelma. Se on suunniteltu tuottamaan yhdestä tekstuurikuvasta normaalia tekstuurikuvaa (eng. normal texture), korkeaa kuvaa, peilikiiltoa (eng. occlusioon texture), sekä ambient karheutta (eng. ambient occlusion). Lisäominaisuuksia kuten materiaalitekstuurit tai grunge-kartat ovat myös saatavilla. Koska kuvankäsittely tehdään 99% gpu:lla ohjelma toimii erittäin nopeasti ja kaikkia parametreja voidaan muuttaa reaaliajassa. AwesomeBump tehtiin uudeksi  vaihtoehdoksi Insane Bump [http://registry.gimp.org/node/28117] GIMP-liitännäiselle. Ohjelma vastaa Windowsin kaupallista työkalua Crazybump.
'''AwesomeBump''' on avoimen lähdekoodin Qt-ohjelma. Se on suunniteltu tuottamaan yhdestä tekstuurista useita kuvakarttoja, joita käytetään mallineen tekstuurin parantamiseen. Mallineen tekstuuriin näin saadaan esimerkiksi syvyyttä, pintakiiltoa (eng. occlusioon texture) tai rosoisuutta. Koska Koska kuvankäsittely tehdään 99% cpu:lla, ohjelma toimii erittäin nopeasti ja kaikkia parametreja voidaan muuttaa reaaliajassa. AwesomeBump tehtiin uudeksi  vaihtoehdoksi Insane Bump [http://registry.gimp.org/node/28117] GIMP-liitännäiselle. Ohjelma vastaa Windowsin kaupallista työkalua Crazybump.


Ohjelma on asennettavissa Windowsiin, Mac OS ja Linux käyttöjärjestelmiin.
Ohjelma on asennettavissa Windows, Mac OS ja Linux käyttöjärjestelmiin.


==Asennus==
==Asennus==
Rivi 16: Rivi 16:


==Tekstuuri mallinnus==
==Tekstuuri mallinnus==
Paras mallinnustulos saadaan mallinnettavaan tekstuuriin kun siihen yhdistetään viisi erilaista tekstuurikuvaa. Kuvat ovat eng. diffuse texture, normal texture, specularity texture, occlusioon texture ja displacement texture.
Paras mallinnustulos saadaan kun mallineen tekstuuriin yhdistetään viisi erilaista tekstuurikuvaa. Kuvat ovat eng. diffuse texture, normal texture, specularity texture, occlusioon texture ja displacement texture. Näin mallineen tekstuurista tulee huomattavasti parempi. Tätä keinoa esimerkiksi kaikki ammattimallintajat ja pelikehittäjät käyttävät.


[[Tiedosto:tekstuurimappaus.png|300px|thumb|Tekstuurimappaus käytännössä]]
[[Tiedosto:tekstuurimappaus.png|300px|thumb|Tekstuurimappaus käytännössä]]
10 147

muokkausta

Navigointivalikko