Muokataan sivua Assimp

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Varoitus: Et ole kirjautunut sisään. IP-osoitteesi näkyy julkisesti kaikille, jos muokkaat. Jos kirjaudut sisään tai luot tunnuksen, muokkauksesi yhdistetään käyttäjänimeesi ja saat paremman käyttökokemuksen.

Kumoaminen voidaan suorittaa. Varmista alla olevasta vertailusta, että haluat saada aikaan tämän lopputuloksen, ja sen jälkeen julkaise alla näkyvät muutokset.

Nykyinen versio Oma tekstisi
Rivi 1: Rivi 1:
{{Kirjasto
{{Ohjelma
| nimi           = Assimp
| nimi=Assimp
| kuva           =  
| kuva=
| kuvateksti     =  
| kuvateksti=
| tekijä        = Alexander Gessler, Thomas Schulze, Kim Kulling
| lisenssi=[[BSD-lisenssi]]
| kehittäjä      =
| käyttöliittymä=kirjasto
| ensijulkaisu  =
| kotisivu=[http://www.assimp.org/ www.assimp.org]
| vakaaversio    = 5.0.1
| vakaapvm      = 12. tammikuuta 2020
| kehitysversio  =
| kehityspvm    =
| ohjelmoitu    = [[C++]]
| kirjasto      = mallinnuskirjasto
| lisenssi       = [[BSD-lisenssi]]
| kotisivu       = [http://www.assimp.org/ www.assimp.org]
| lähdekoodi    = [https://github.com/assimp/assimp github.com/assimp/]
}}
}}


'''Assimp''' eli ''Open Asset Import Library'' on useaa alustaa tukeva 3D-tuonti mallinnuskirjasto (import model library), jonka tavoitteena on luoda yhteinen ohjelmointirajapinta (eli API) eri 3D-mallinnus tiedostomuodoille. Kirjasto on ohjelmoitu [[C++]] kielellä ja se tarjoaa rajapinnat [[C]]:lle, sekä  [[C++]]-kielille. Assimp tukee tällä hetkellä 41 eri tiedostomuotoa mm. [[COLLADA]] (.dae), 3DS, DirectX X, [[Wavefront OBJ]] ja [[Blender]] (.blend).


'''Assimp''' eli ''Open Asset Import Library'' on useaa alustaa tukeva 3D-tuonti mallinnuskirjasto (import model library), jonka tavoitteena on luoda yhteinen ohjelmointirajapinta (eli API) eri 3D-mallinnus tiedostomuodoille. Kirjasto on ohjelmoitu [[C++]] kielellä ja se tarjoaa rajapinnat [[C]]:lle, sekä  [[C++]]-kielille. Kirjaston tehtävänä on ladata yli 40 3D-tiedostomuotoa yhtenäiseksi ja puhtaaksi tietorakenteeksi. Assimp tukee  mm. [[COLLADA]] (.dae), 3DS, DirectX X, [[Wavefront OBJ]] ja [[Blender]] (.blend) tiedostomuotoja.
Kirjasto tukee seuraavia ohjelmointikieliä: [[C]], [[C++]], [[Python]], [[D]], [[BlitzMax]], [[Java]] (tulossa...) ja .NET (tulossa...)


Kirjasto tukee seuraavia ohjelmointikieliä: [[C]], [[C++]], [[Python]], [[D]], [[BlitzMax]], [[Java]] (tulossa...) ja .NET (tulossa...)
==Aiheesta muualla==
* [https://github.com/assimp/assimp  Assimpin lähdekoodit Githubissa].


{{OpenGL}}
{{OpenGL}}
[[Luokka:Kirjastot]]
Wikin materiaali on kaikkien vapaasti käytettävissä Creative Commons 3.0 - nimi mainittava -lisenssin alaisuudessa. TEKIJÄNOIKEUDEN ALAISEN MATERIAALIN KÄYTTÄMINEN ILMAN LUPAA ON EHDOTTOMASTI KIELLETTYÄ!

Muokataksesi tätä sivua vastaa alla olevaan kysymykseen (lisätietoja):

Peruuta Muokkausohjeet (avautuu uuteen ikkunaan)

Tällä sivulla käytetyt mallineet:

Noudettu kohteesta ”https://www.linux.fi/wiki/Assimp