Ero sivun ”Pelikehitys” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
pEi muokkausyhteenvetoa
Rivi 2: Rivi 2:


Yksi tapa on osallistua Linux pelikehitykseen on osallistua [[Lokalisointi|Lokalisointiin]] eli kotoistamiseen, joka tarkoittaa sovelluksien ja pelien kielellistä kääntämistä. Aika monilla pelien kotisivuilla tarvitaan kääntäjiä. Pelien kotisivuilla on yleensä selvät ohjeet miten kääntäminen tapahtuu. Osa kääntämisestä tapahtuu po-tiedostojen ja/tai wiki-sivujen avulla. Kysyä voi pelien foorumeilta.
Yksi tapa on osallistua Linux pelikehitykseen on osallistua [[Lokalisointi|Lokalisointiin]] eli kotoistamiseen, joka tarkoittaa sovelluksien ja pelien kielellistä kääntämistä. Aika monilla pelien kotisivuilla tarvitaan kääntäjiä. Pelien kotisivuilla on yleensä selvät ohjeet miten kääntäminen tapahtuu. Osa kääntämisestä tapahtuu po-tiedostojen ja/tai wiki-sivujen avulla. Kysyä voi pelien foorumeilta.
==Työkaluja==
===Pelikehitystyökaluja===
* [[Syntensity]] on avoimenlähdekoodin 3D-peli ja pelinkehitystyökalu.


==Pelikehitystyökaluja==
===Pelisuunnittelu===
* [[Syntensity]] on avoimenlähdekoodin 3D-peli ja pelinkehitystyökalu.
* [[Platinum Arts Sandbox Game Maker]] on avoimen lähdekoodin 2- ja 3D pelisuunnittelu- ja hiekkalaatikko-ohjelma lapsille ja aikuisille.
* [[Platinum Arts Sandbox Game Maker]] on avoimen lähdekoodin 2- ja 3D pelisuunnittelu- ja hiekkalaatikko-ohjelma lapsille ja aikuisille.
===Pelimoottorit===
* [[OGRE]] [http://www.ogre3d.org/] on joustava 3D-moottori, joka antaa kehittäjien tuottaa sovelluksia hyödyntäen laitteistokiihdytettyjä 3D-grafiikkaa OpenGL avulla.
* [[OGRE]] [http://www.ogre3d.org/] on joustava 3D-moottori, joka antaa kehittäjien tuottaa sovelluksia hyödyntäen laitteistokiihdytettyjä 3D-grafiikkaa OpenGL avulla.
* [[Crystal Space]]
* [[Irrlicht Engine]]
* [[Lightfeather 3D]]
===Kehitysympäristöt===
* [[Code::Blocks]] [http://www.codeblocks.org/] on avoimen lähdekoodin IDE integroitu C/C++ kehitysympäristö, joka käyttää [[wikipedia:en:wxWidget|wxWidgetsiä]].
* [[Code::Blocks]] [http://www.codeblocks.org/] on avoimen lähdekoodin IDE integroitu C/C++ kehitysympäristö, joka käyttää [[wikipedia:en:wxWidget|wxWidgetsiä]].



Versio 27. elokuuta 2010 kello 02.35

Visuaalisten pelien tuottamiseen tarvitaan yleensä ohjelmointitaidon lisäksi mallinnustaitoa ja kuvankäsittelytaitoa sekä äänen tuottamistaitoa, sekä unohtamatta hyvää etukäteis suunnittelua. Tällä sivulla käsitellään avoimella lähdekoodilla saatavien pelikehitys työkalujen soveltuvuutta pelien kehitykseen, sekä listattu pelikehitystyökaluja.

Yksi tapa on osallistua Linux pelikehitykseen on osallistua Lokalisointiin eli kotoistamiseen, joka tarkoittaa sovelluksien ja pelien kielellistä kääntämistä. Aika monilla pelien kotisivuilla tarvitaan kääntäjiä. Pelien kotisivuilla on yleensä selvät ohjeet miten kääntäminen tapahtuu. Osa kääntämisestä tapahtuu po-tiedostojen ja/tai wiki-sivujen avulla. Kysyä voi pelien foorumeilta.

Työkaluja

Pelikehitystyökaluja

  • Syntensity on avoimenlähdekoodin 3D-peli ja pelinkehitystyökalu.

Pelisuunnittelu

Pelimoottorit

Kehitysympäristöt

Katso myös

Aiheesta muualla