Ero sivun ”Frets on Fire” versioiden välillä

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
234 merkkiä lisätty ,  15. tammikuuta 2009
p
muuta
p (muuta)
Rivi 1: Rivi 1:
[[Kuva:FretsonFire-kaappaus.jpg|200px|right|thumb|Frets on Fire]]
{{ Ohjelma | nimi=Frets on Fire  | kuva=[[Kuva:Frets_on_fire_man.png|200px]] | kuvateksti= | lisenssi=[[GNU]] [[GPL]] | käyttöliittymä=[[OpenGL]] | kotisivu=http://fretsonfire.sourceforge.net}}
[[Kuva:FretsonFire-kaappaus.jpg|250px|right|thumb|Frets on Fire]]
Frets on Fire on suomalaisen kehittäjäryhmän Unreal Voodoon vuonna 2006 tekemä [[wikipedia:fi:Guitar_Hero_(pelisarja)|Guitar Hero]] -pelisarjaan kuuluva peli.
Frets on Fire on suomalaisen kehittäjäryhmän Unreal Voodoon vuonna 2006 tekemä [[wikipedia:fi:Guitar_Hero_(pelisarja)|Guitar Hero]] -pelisarjaan kuuluva peli.
Frets on Fire  on kehitetty [[Python]]-ohjelmointikielellä ja on avointa lähdekoodia.
Frets on Fire  on kehitetty [[Python]]-ohjelmointikielellä ja on avointa lähdekoodia.
Rivi 8: Rivi 9:
Pelin ideana on kitaransoiton simulointi. Peliä voi pelata myös [[näppäimistö]]llä, jota pidetään kitaran lailla kädessä pystyasennossa tai Guitar Hero -kitaralla PS2/USB-adapterin avulla tai Xbox 360 -kitaralla.  
Pelin ideana on kitaransoiton simulointi. Peliä voi pelata myös [[näppäimistö]]llä, jota pidetään kitaran lailla kädessä pystyasennossa tai Guitar Hero -kitaralla PS2/USB-adapterin avulla tai Xbox 360 -kitaralla.  


Oletuksena F1–F5-näppäimet vastaavat viittä kitaran kieltä (todellisuudessa lähinnä äänen korkeutta) joita painetaan sormilla kuten oikean kitaran kieliä ja enterillä laitetaan "kielet" soimaan. Peli kulkee kitaran otelautaa muistuttavalla tiellä eteenpäin ja sen varrella tulee vastaan kappaleen rytmiikan ja melodian mukaan säveliä vastaavia merkkejä, joiden kohdalla on painettava näppäimistöllä oikeaa kieltä vastaavaa tai vastaavia nappeja ja soitettava sitä merkin pituuden verran. Pelin mekaniikka on ennestään tuttu muista rytmi- ja musiikkipeleistä. Peliin voi sovittaa omia kappaleita peliin sisältyvän editorin avulla.
Oletuksena F1–F5-näppäimet vastaavat viittä kitaran kieltä (todellisuudessa lähinnä äänen korkeutta) joita painetaan sormilla kuten oikean kitaran kieliä ja enterillä laitetaan "kielet" soimaan. Peli kulkee kitaran otelautaa muistuttavalla tiellä eteenpäin ja sen varrella tulee vastaan kappaleen rytmiikan ja melodian mukaan säveliä vastaavia merkkejä, joiden kohdalla on painettava näppäimistöllä oikeaa kieltä vastaavaa tai vastaavia nappeja ja soitettava sitä merkin pituuden verran. Pelin mekaniikka on ennestään tuttu muista rytmi- ja musiikkipeleistä. Peliin voi sovittaa omia kappaleita peliin sisältyvän editorin avulla. Tai ladata kappaleita internetistä.


==Aiheesta muualla==
==Aiheesta muualla==
10 148

muokkausta

Navigointivalikko