Ero sivun ”FNA” versioiden välillä

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
FNA
 
pEi muokkausyhteenvetoa
 
(3 välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä)
Rivi 17: Rivi 17:
| lisenssi      = [[Ms-PL]]
| lisenssi      = [[Ms-PL]]
| kotisivu      = [https://fna-xna.github.io/ https://fna-xna.github.io/]
| kotisivu      = [https://fna-xna.github.io/ https://fna-xna.github.io/]
| lähdekoodi    = [https://github.com/FNA-XNA/FNA /github.com/FNA-XNA/FNA]
| lähdekoodi    = [https://github.com/FNA-XNA/FNA github.com/FNA-XNA/FNA]
}}
}}


''FNA''' on avoimen lähdekoodin uudelleentoteutus (re-implementation) Microsoftin alkuperäisestä XNA Frameworkista. Kuten aiemmin mainittu [[MonoGame]], myös FNA:n tavoitteena on mahdollistaa XNA-pelien ajaminen nykyaikaisilla alustoilla.
'''FNA''' on avoimen lähdekoodin uudelleentoteutus (re-implementation) Microsoftin alkuperäisestä [[wikipedia:fi:XNA_Framework|XNA Frameworkista]]. Kuten aiemmin mainittu [[MonoGame]], myös FNA:n tavoitteena on mahdollistaa XNA-pelien ajaminen nykyaikaisilla alustoilla.


FNA eroaa kuitenkin MonoGamesta tarkemman ja tiukemman yhdenmukaisuuden tavoittelussaan alkuperäisen XNA-rajapinnan (API) kanssa.
FNA eroaa kuitenkin MonoGamesta tarkemman ja tiukemman yhdenmukaisuuden tavoittelussaan alkuperäisen XNA-rajapinnan (API) kanssa.
FNA on erityisesti porttaustyökalu. Tässä on esimerkkejä tunnetuista peleistä, joiden viralliset Linux- ja macOS-versiot on toteutettu juuri FNA:ta käyttäen:
* Dust: An Elysian Tail
* Bastion (Supergiant Games)
* Pyre (Supergiant Games)
* Axiom Verge
* Owlboy


[[Luokka: Pelimoottorit]]
[[Luokka: Pelimoottorit]]
Noudettu kohteesta ”https://www.linux.fi/wiki/FNA