Ero sivun ”FNA” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
FNA |
pEi muokkausyhteenvetoa |
||
| (3 välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä) | |||
| Rivi 17: | Rivi 17: | ||
| lisenssi = [[Ms-PL]] | | lisenssi = [[Ms-PL]] | ||
| kotisivu = [https://fna-xna.github.io/ https://fna-xna.github.io/] | | kotisivu = [https://fna-xna.github.io/ https://fna-xna.github.io/] | ||
| lähdekoodi = [https://github.com/FNA-XNA/FNA | | lähdekoodi = [https://github.com/FNA-XNA/FNA github.com/FNA-XNA/FNA] | ||
}} | }} | ||
''FNA''' on avoimen lähdekoodin uudelleentoteutus (re-implementation) Microsoftin alkuperäisestä XNA Frameworkista. Kuten aiemmin mainittu [[MonoGame]], myös FNA:n tavoitteena on mahdollistaa XNA-pelien ajaminen nykyaikaisilla alustoilla. | '''FNA''' on avoimen lähdekoodin uudelleentoteutus (re-implementation) Microsoftin alkuperäisestä [[wikipedia:fi:XNA_Framework|XNA Frameworkista]]. Kuten aiemmin mainittu [[MonoGame]], myös FNA:n tavoitteena on mahdollistaa XNA-pelien ajaminen nykyaikaisilla alustoilla. | ||
FNA eroaa kuitenkin MonoGamesta tarkemman ja tiukemman yhdenmukaisuuden tavoittelussaan alkuperäisen XNA-rajapinnan (API) kanssa. | FNA eroaa kuitenkin MonoGamesta tarkemman ja tiukemman yhdenmukaisuuden tavoittelussaan alkuperäisen XNA-rajapinnan (API) kanssa. | ||
FNA on erityisesti porttaustyökalu. Tässä on esimerkkejä tunnetuista peleistä, joiden viralliset Linux- ja macOS-versiot on toteutettu juuri FNA:ta käyttäen: | |||
* Dust: An Elysian Tail | |||
* Bastion (Supergiant Games) | |||
* Pyre (Supergiant Games) | |||
* Axiom Verge | |||
* Owlboy | |||
[[Luokka: Pelimoottorit]] | [[Luokka: Pelimoottorit]] | ||