Ero sivun ”FBX” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p malline |
|||
| (2 välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä) | |||
| Rivi 4: | Rivi 4: | ||
| logoteksti = | | logoteksti = | ||
| kehittäjä = Autodesk | | kehittäjä = Autodesk | ||
| säiliönmuoto = | | säiliönmuoto = binääri | ||
| tiedostopääte = .fbx | | tiedostopääte = .fbx | ||
| mediatyyppi = | | mediatyyppi = | ||
| koodekki = | | koodekki = | ||
| vakaaversio = | | vakaaversio = | ||
| vakaapvm = | | vakaapvm = | ||
| Rivi 23: | Rivi 23: | ||
==Ohjelmat jotka käyttävät FBX-tiedostoja== | ==Ohjelmat jotka käyttävät FBX-tiedostoja== | ||
* [[Unreal Engine]] | * [[Unreal Engine]] | ||
* [[Unity3D]] | |||
==Katso myös== | |||
* [[Suositellut ohjelmat]] | |||
{{Kolmiulotteinen mallinnus}} | {{Kolmiulotteinen mallinnus}} | ||
[[Luokka: Tiedostomuodot]] | [[Luokka: Tiedostomuodot]] | ||
Nykyinen versio 13. huhtikuuta 2022 kello 03.41
| Autodesk FBX (.fbx) | |
|---|---|
| Kehittäjä(t) | Autodesk |
| Säiliömuoto | binääri |
| Tiedostopääte | .fbx |
| Lisenssi | Suljettu |
FBX-tiedosto on Autodesk Filmbox -muodossa tallennettu 3D-malli. Se sisältää mallin, jota voidaan käyttää ja jakaa useissa digitaalisissa mallinnus- ja sisällönluontiohjelmissa. FBX-tiedostoja käytetään usein pelinkehityksessä ja animaatioissa. Vaikka FBX-muoto on suojattu, monet muut kuin Autodeskin mallinnus- ja animaatiosovellukset voivat avata FBX-tiedostoja. Näin tekijät voivat jakaa 3D-malleja keskenään FBX-formaatin avulla, joka on tehokas, koska se tallentaa mallit binääritietona.
Ohjelmat jotka avaavat ja luovat FBX-tiedostoja
[muokkaa]Ohjelmat jotka käyttävät FBX-tiedostoja
[muokkaa]Katso myös
[muokkaa]
| | |
| Mallinnusmuodot | .BLEND | .STL | .OBJ | .FBX | .DAE |
|---|---|
| CAD-mallinnusmuodot | .DXF | .STL | .DWG | .IGS | 3DS | .MAX |