Muokataan sivua Quake engine
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
Kumoaminen voidaan suorittaa. Varmista alla olevasta vertailusta, että haluat saada aikaan tämän lopputuloksen, ja sen jälkeen julkaise alla näkyvät muutokset.
Nykyinen versio | Oma tekstisi | ||
Rivi 6: | Rivi 6: | ||
| lisenssi=[[GPL]] | | lisenssi=[[GPL]] | ||
| kotisivu=[https://www.idsoftware.com/ www.idsoftware.com] | | kotisivu=[https://www.idsoftware.com/ www.idsoftware.com] | ||
| | | lahdekoodi=[https://github.com/id-Software/Quake github.com/id-Software/Quake] | ||
}} | }} | ||
{{Perustietoa|Quake-pelimoottori}} | {{Perustietoa|Quake-pelimoottori}} | ||
'''Quake''' on [[id Software]]n kehittämä pelimoottori [[Quake]] peliä varten. Sen ohjelmoi John Carmack ja Michael Abrash. Quake suunniteltiin ja ohjelmointiin siten että kaikki grafiikka voidaan piirtää nopeasti tietokoneen prosessorilla. Myöhemmin OpenGL-tuki lisättiin [https://quake.fandom.com/wiki/GLQuake GLQuake-versioon]. Quaken maailma koostui kolmiulotteisista objekteista, toisin kuin sen edeltäjät, jotka käyttivät 2D-spriteja hahmojen ja objektien luomiseen | '''Quake''' on [[id Software]]n kehittämä pelimoottori [[Quake]] peliä varten. Sen ohjelmoi John Carmack ja Michael Abrash. Quake suunniteltiin ja ohjelmointiin siten että kaikki grafiikka voidaan piirtää nopeasti tietokoneen prosessorilla. Myöhemmin OpenGL-tuki lisättiin [https://quake.fandom.com/wiki/GLQuake GLQuake-versioon]. Quaken maailma koostui kolmiulotteisista objekteista, toisin kuin sen edeltäjät, jotka käyttivät 2D-spriteja hahmojen ja objektien luomiseen. | ||
[[wikipedia:fi:Quake-pelimoottori|Quake-pelimoottori]] julkaistiin avoimena lähdekoodina joulukuussa 1999. | [[wikipedia:fi:Quake-pelimoottori|Quake-pelimoottori]] julkaistiin avoimena lähdekoodina joulukuussa 1999. | ||
Rivi 15: | Rivi 15: | ||
==Katso myös== | ==Katso myös== | ||
* [[Quake]] | * [[Quake]] | ||
{{Pelinteko}} | {{Pelinteko}} | ||
[[Luokka:Pelimoottorit]] | [[Luokka:Pelimoottorit]] |